Travhuvudlag stl cob??

Zandrah

Trådstartare
Finns det inte huvudlag i stl cob att köpa?
Har kikat runt men inte hittat...:(
Har en häst där full storlekarna inte passar....ivärsta fall får jag väl göra extra hål...men hittar helst ett i mindre stl om det finns...?
Eller är Ponny nästa steg?

Sv: Travhuvudlag stl cob??

Russ är nog nästa storlek, och skulle det inte passa så kan du ju ha nackstycket från ditt full och sidostyckena från ponny huvudlaget.
Så har jag gjort till min ena shettis som inte kan ha varken shettis eller russ huvudlag.

Finns det inte huvudlag i stl cob att köpa?
Har kikat runt men inte hittat...:(
Har en häst där full storlekarna inte passar....ivärsta fall får jag väl göra extra hål...men hittar helst ett i mindre stl om det finns...?
Eller är Ponny nästa steg?

Hihi, är han så liten? :)

det finns bara full och ponny storlekar i travhuvudlag tyvärr jag har haft samma problem

Hihi, är han så liten? :)

Jaaaa :p
Runt 154 tror jag....
Spec. mun och huvud. Bett och huvudlag passar inte(preciiis på håret)...grrrr...och jag som inte ens bestämt mig OM jag ska ha honom än...men jag måste ju ha grejjer så jag kan köra...:angel:

Hoppas skydd och sele passar, annars jäklars! Skydd tror jag...men sele...lättare att göra extra hål där dock...
Sen täcken - har några 135, men mest 145, och det är ju som tält åt den stackaren hihi.

Senast ändrad:

Bra förslag från Giffan där! Tack!
Gör du oxå så ?

Känns trist att kila ut och köpa ett ponnyträns bara för den sakens skull dock...*suck*, men det är väl bara att handla och se glad ut. :angel:
Eller finns det lösa delar att köpa nånstans??:idea:

/Sandrah - som tänker ekonomiskt ibland.

tror inte det men jag köpte en komplett billigare sele och huvudlaget var så litet att jag fick ha på ytterstahålet överallt och kindstroppen gick inte anvönda för den var för kort..så jag anvnder det bara hemma i motion

Kolla med Bidermans, du vet... inget är omöjligt...
Köp något begagnat... eller låna av någon...
Vi har en ponnysele som vi kör in alla unghästar i. Det är perfekt. Men till selen kan man iaf köpa en kortare gjord. ;)

Jag har ett gäng Finn Tack huvudlag. De går att ställa in så de blir riktigt små. G har väldigt litet huvud och jag tror det finns 3 eller 4 hål kvar att ställa in ytterligare på varje sida på hans huvudlag. Har även ett äldre Racing Tack som är väldigt litet (tillhörande sele går knappt att använda på en normalstor häst). Det brukar jag ha på unghästarna eller de som är riktigt små.

Jag har ett gäng Finn Tack huvudlag. De går att ställa in så de blir riktigt små. G har väldigt litet huvud och jag tror det finns 3 eller 4 hål kvar att ställa in ytterligare på varje sida på hans huvudlag. Har även ett äldre Racing Tack som är väldigt litet (tillhörande sele går knappt att använda på en normalstor häst). Det brukar jag ha på unghästarna eller de som är riktigt små.

Okej! Men Finn Tack är så hiskeligt dyra nya...tror jag iaf :crazy:
Men ska kika runt och se om jag hittar nåt! Eller begagnat....:idea:
Jag hade ett ganska litet träns, eller ja, det gick på sista hålet, men det blev så trångt uppe vid öronen så det är nog eg inte menat att man ska ha på sista hålet....det såg itne skönt ut iaf....men det var ett vanligt lågpristräns det....;)

Jag har också erfarenheten att finn-tacks huvudlag är små. Jag har två Finn-tack som ingen av mina äldre pållar kan ha, alldeles för små, så de har jag satt på treåringarna!

Låter som att det får bli ett Finn tack ändå då! :)
Jaja, ska jag ha hästen så hoppas jag han tjänar ihop till ett eget...:devil: :angel:
(men tror inte de var så hiskeligt dyra ändå som jag trodde så..)

Senast ändrad:

Låter som att det får bli ett Finn tack ändå då! :)
Jaja, ska jag ha hästen så hoppas jag han tjänar ihop till ett eget...:devil: :angel:
(men tror inte de var så hiskeligt dyra ändå som jag trodde så..)

Bild på Finn-Tacks huvudlag (beställt från Börjes)
På min häst hamnar pannbandet för långt ner (se bild), men det går att fixa.
I övrigt funkar den modellen på "cobhuvuden". Prisvärt.

th_stortpannband.jpg

mankhöjd 152 och med nätt huvud.

Senast ändrad av en moderator:

Hmm...ja men man kanske ska testa...pannabandet kan man kanske byta ut isåfall.
Men det huvudlaget jag har nu som är full och sitter på sista hålet, "kniper" om hans öron, både fram och bak, det är inte bra och jag har haft ridtränset bara för det. Det är som att på det huvudlaget kommer pannbandet på tok för högt eftersom jag har på sista hålet...
Känns lite som att det inte meningen att man ska använda det sista hålet....:angel:

Nä, det blir nog till att beställa ett finn tack.

MEN- om det nu finns finn tack syntet även i COB, borde inte dom vara supersmå då, om Full är små...?:crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka