Travbommar

S

Sarasara

Jag har ett "problem" som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med..Min häst är en super hopphäst men hon är verkligen LIVRÄDD för bommar som ligger på marken :o

När vi var nere i Hbg p.g.a. ett ryggproblem så rekomenderade FT att vi skulle trava över mycket upphöjda bommar för att träna ryggen..

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan "träna bort" hästens rädsla? Hon går relativt lugnt över dom när jag leder henne över dom, fast så fort jag har suttit upp hoppar hon över allihop, även fast jag sitter avslappnat, talar lugnande till henne osv.

Jaja, hoppas någon kan hjälpa mig!=)

Sv: Travbommar

om någon hjälper er och leder och longerar er??

Sv: Travbommar

Okej, det kanske funkar! Ska testa det nästa gång jag rider..Tack för tipset!

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Dopy
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 612
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar