Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vill ge dig rådet att helt strunta i traven när du tränar. Skritta, skritta och åter skritta och bygg upp hästen sakta genom exempelvis att rida skolor. Traven kommer att bli bättre genom det.
När du rider ut i skogen så är det bra med alla tre gångarterna, där behöver du inte bry dig så mycket om att det blir travartrav. Särskilt inte som den kommer att ändras genom skrittarbetet på ridbanan.
håller med de andra om att man ska skritta mycket, gärna klättra med hästen också då det bygger muskler. sen när du ska börja med traven är att du ska försöka trava sakta, du ska aldrig trava jätte fort för då blir det travar trav
Jag håller med de andra, skritt och så för att bygga upp musklerna. Använd även bommar, gärna lite upphöjda både i skritt och sen även i trav. Och när du börja travar så utnyttjar halvhalter så att hästen lyssnar och inte springer iväg. Aktivera hästen.
tycker att du ha fått bra tips.
Att bygga upp hästen i arbete i skritt (olika sorters arbete, olika underlag...) är steg 1, när hästen sen har muskler så att h*n orkar kan man börja med traven.
vill tillägga att detta är något som måste få ta den tid det tar, det finns inga genvägar.
ridtravar-tråden innehåller mycket bra "grejjor"!
Travar traven kommer alltid finnas kvar.
Det du måste göra är att lära om honom, få honom att bygga upp styrka att kunna gå i lugn trav. Precis som dom andra skriver.
Med min fd häst var det traven som var svårast i början. Inte för att han travar-travade direkt men han var vinglig och ostadig.
Så att jobba i skritt är ett bra förslag.
Sen var min kanske lite udda, för han hade lätt för att fatta galopp från skritt även på ridbana Så vi jobbade mest skritt och galopp från början
Lycka till, och försök ta hjälp av en instruktör om du kan.
Hundträning Fast nar man drar ju ut pa tiden innan godiset blir levererat. Jag kallar det for spot. Mina hundar far sta, sitta, ligga pa sin spot sa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.