Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag travar pa asfalt, inte jamt men da och da. Tror bara det ar bra med lite variation...
Tack för alla kommentarer!
Jag ska flytta min häst till ett annat stall på lördag.
Funderar på att rida dit, tar ca 1 timme om jag skrittar, problemet är att det är asfalt nästan hela vägen.
Han är inte van att gå på asfalt. Tror ni att det kan vara skadligt?
...på asfaltsvägar?
Då menar jag jogga/småtrava och nån enstaka gång. Jag har i alla fall fått lära mig att man bara ska skritta.
Men hur mycket skadligare kan det vara än att t ex rida i djupt/tungt underlag på ridbana eller i ridhus?
Han är inte van att gå på asfalt. Tror ni att det kan vara skadligt?
Rider mkt hellre på hård asfalt än en tung/djup ridbana/hus, det sliter nått otroligt på hästen. Inflamationer kommer som ett brev på posten...
Jag håller med, så gör jag också.
Jag har HÖRT (vet ej men har hört) att på Irland rids hästarna mycket på asfalt (travas). Och det har ju visat sig vara framgångsrika och hållbara hästar just i hoppning, irländarna.
Om det ligger sanning i det påståendet kan jag dock inte svara på...
...på asfaltsvägar?
Då menar jag jogga/småtrava och nån enstaka gång. Jag har i alla fall fått lära mig att man bara ska skritta.
Men hur mycket skadligare kan det vara än att t ex rida i djupt/tungt underlag på ridbana eller i ridhus?