Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hittade detta:
Människor har länge drömt om att kunna tämja älgen, för nöjes skull eller för att dra nytta av dess storlek, styrka och snabbhet.
När älgkon Lotta 1908 spänns framför en sulky för att visa upp sig på Lindarängens travbana i Stockholm är hon bara en i en lång rad av mer eller mindre tama älgar som deltagit i olika experiment. Hennes uppgift är att locka folk till den nymornade travsporten.
Kommer inte ihåg.
Jag provade några olika kombinationer.
Några bilder lyckades jag tyvärr inte hitta. Jag har dock för mig att jag har sett det någon gång.
Det publicerades en gamal svartvit bild i Ridsport för ett tag sedan. Jag har tyvärr inte kvar tidningen. Med det var tillsammans med en artikel om en man som höll på att tämja sin älg för att senare kör in och rida in den.
Hästnyheter
Det blev aningen förvirrat i dressyrmomentet på Arbottna Horse Show på lördagen. Plötslig rusar nämligen en älg in och levererar en ökad...
Hundavel & Ras Hej,
Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma).
Vi bor i Skåne...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.