Trav i Estland

Sv: Trav i Estland

Jag kan ju berätta om dom (sprit)glade amatörerna som åkte dit... När han kört ett varv i loppet skrek han, "hur många varv är det kvar...jag trodde det var slut nu"....

Jo vars, han fullföljde loppet, men inte mycket mer :o :D

Inte så hög....:angel:

Många skickar ju dit sina unghästar på inkörning och träning, eftersom det är så billigt....det är väl i princip det jag vet iaf....och att de sen låter hästen gå några lopp ibland innan de skickas tillbaka till Sverige.
Man ska dock passa sig, jag vet mååånga hästar som varit total knäckta när de kommit därifrån. Ändå hör man ju att de ska träna häst väldigt bra därborta.....

Hur ser drivningarna ut?
Klassen på hästarna?
Skulle kullens bästa häst ens duga i Lindesbergs P21 lopp?

Vet faktiskt inte hur de är mot hästarna vad gäller det....men många av dom som startat många gånger där, presterar iallfall inte bra när de sen kommer hem, just för att de blivit psykiskt knäckta....så drivningarna kanske inte heller är så snälla?
Passar den frågan vidare...

Det finns ju en i din by som skickat häst dit och det var iallfall ingen hit, hon blev total knäckt och tiderna hon gjorde där talar ju för sig självt...
Kan PMa namnet om du vill se hennes lilla rad från Estland?

Hur är klassen på loppen kontra Svergie?
Räcker kullens bästa häst ens till på P22loppen på Lindes?
Frågar inte för jag har något intresse av att skicka dit häst ;) .

Senast ändrad:

Haha
Ja men kolla Bella Delicious då...:angel:
Klassen är INTE hög, för att inte TALA om prispengarna....huvva...dom är ju i klass med p.21 i Oviken typ.....Hur ofta hör man om nåt "storlopp" i Estland...hmmm

Jag förstår att du inte frågar av anledning att skicka dit på träning...:) Det fattar jag nog att du fått nys om nån leasinghäst som startat i Estland, eller? Hehe :angel: :p

Upplysningvis kan jag tala om att han som körde åt mig sist. har nyss varit över och provkört dom unghästar han har där, och var väldigt nöjd med vad dom gjort!

Hon har väl provkört och funderar varför den tvärnitade när hon visade pisken... eller tvärtom..:)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII