F
forlana
Hejsan! Idag när jag skrittade ut med min häst så betedde hon sig konstigt, stannade flera gånger och ville inte gå. Det var inte för att titta på något, eller för att dumma sig (tro mig, jag vet). Utan bara stanna och ville varken gå hemåt eller bortåt. Efter mycket om och men gick hon framåt, bara för att några steg senare stanna. Så hände det flera gånger, plus att hon ville gå i gräset och i mitten av vägen där det är som mjukast. Det kändes inte okej, så jag hoppade av och gick hem med henne.
Kände igenom ben + utsida hov och hon var varken svullen eller varm och ömmade inte. Lyfter på hoven och upptäcker det här:
Lite småsprickor har hon haft ett tag i alla fyra hovar, men jag har väl inte direkt tänkt på det eftersom de har varit så små. Men såhär stor & djup spricka + en lös "strålbit" har det iallafall inte varit förut! Kollade i resten av hovarna och där var det på ett ungefär likadant. Är det dethär som gjorde att hon inte ville gå? Men hon varken ömmade eller reagerade när jag tryckte henne på strålen?
Vad är det för något, vad gör man?
MYCKET tacksam för svar!
Kände igenom ben + utsida hov och hon var varken svullen eller varm och ömmade inte. Lyfter på hoven och upptäcker det här:

Lite småsprickor har hon haft ett tag i alla fyra hovar, men jag har väl inte direkt tänkt på det eftersom de har varit så små. Men såhär stor & djup spricka + en lös "strålbit" har det iallafall inte varit förut! Kollade i resten av hovarna och där var det på ett ungefär likadant. Är det dethär som gjorde att hon inte ville gå? Men hon varken ömmade eller reagerade när jag tryckte henne på strålen?
MYCKET tacksam för svar!