Trasig spis - vad kan jag begära?

Idas

Trådstartare
Min BRF har beställt ett jobb från en extern firma där ventilationen ska åtgärdas i samtliga lägenheter. Idag har de varit inne i min lägenhet, och på något sätt har de lyckats krossa hällen på min spis. De har sagt att de ska ersätta den, men detta innebär ju att jag kommer behöva köpa hämtmat i sisådär en vecka innan nya spisen är på plats = DYRT för en student..

Kan jag kräva att få ersättning även för detta? Eller måste jag ta det på min egen hemförsäkring?

Min BRF har beställt ett jobb från en extern firma där ventilationen ska åtgärdas i samtliga lägenheter. Idag har de varit inne i min lägenhet, och på något sätt har de lyckats krossa hällen på min spis. De har sagt att de ska ersätta den, men detta innebär ju att jag kommer behöva köpa hämtmat i sisådär en vecka innan nya spisen är på plats = DYRT för en student..

Kan jag kräva att få ersättning även för detta? Eller måste jag ta det på min egen hemförsäkring?
Ta det på din hemförsäkring och låt dem ta det med firman som hade sönder din spis.

Funkar inte ugnen? Kolla om någon har en kokplatta att låna ut.

Jag tycker att du borde kunna kräva bolaget på de extra kostnaderna du har för att de gjort sönder din spis.

Sen är ju frågan hur mycket du ska bråka med firman. Jag tänker att en sprillans ny spis också höjer värdet på din lägenhet mer än en veckas matkostnad gentemot en äldre spis, ifall du inte redan hade en sprillans ny.

Jag rekommenderar dig dock att säga att du vill ha extra ersättning för maten, du kan ju aldrig få mer än ett nej.

Om du bor i norrlands största stad har jag en portabel induktionshäll att låna ut. Men jag tycker fortfarande att hantverkarfirman ska ersätta dig för omaket så ställa frågan till dem hur du ska få ersättning

Är redan skapligt irriterad på dem sedan innan då de krånglat maximalt med olika saker. Verkar ytterst oklart hur de ska få fram en spis till mig inom rimlig tid, samt vem som ska installera den osv. Känner mig inte på tillräckligt bra humör för att äta ugnspannkaka de närmsta veckorna :D

Tack för era svar! Ska ringa hans chef idag och se vad vi kommer fram till.
@Derivata Tack, vad gulligt! Tyvärr befinner jag mig långt från norr.

Liknande trådar

Hemmet Hej! Vi köpte vårt hus varudeklarerat för snart ett år sedan. Varudeklarerat innebär att man har en försäkring på att skador som inte...
Svar
3
· Visningar
935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka