trasig klo

kem

Trådstartare
Min katt har en trasig klo, såg jag imorse. Den har spruckit upp som de ibland gör när katten ömsar klor, men flisorna är tjockare och sitter fortfarande fast. Det är en på var sida, och i mitten en ny klo. Det syns att det har blött, men han verkar inte känna av den nu. Behöver jag göra något mer än att klippa ner flisorna lite så att den inte fastnar någonstans och river upp ännu mer och hålla koll så han inte får några problem med det?

Sv: trasig klo

tror att du ska låta det vara..så länge den inte har ont så behöver du inte göra något..
annars så sköter de sina klor själva...

Det var det jag tänkte, men blev lite fundersam eftersom det är såpass "djupt" att det kommit blod. Nu har han slitit bort det mesta som fanns kvar av flisorna, han vill inte att man pillar på det men verkar inte besväras av det.

förstår att du blev fundersam..hade även jag blivit om det var min katt...
men det var skönt att han inte hade ont...
just det med att det blöder händer ibland...men som jag sa innan,det sköter dom själva...
hoppas att allt e baar rba annars med din katt!
kram jessica

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix