Transportera långt - kostnad?

Grålly

Trådstartare
Hej, undrar vart priserna brukar ligga om man transporterar häst med transportfirma? Nu säger vi.. Norrbotten - Stockholm. Mellan tummen och pekfingret, ungefärligt pris. Kan ju alltid ringa och fråga en transportfirma, men frågar er först.

Sv: Transportera långt - kostnad?

Jag brukar få prisbilden 2-2500 kr svart och lägg på moms på den summan om du vill betala vitt.

Jag har för mig att jag betalade 2500 kr för transport södertälje - umeå, fast hon jag köpte den av körde hästen till nåt ställe in närheten för det blev enklare för transportbolaget då. Så lite extra för transport till norrbotten skulle jag väl tro.
Det var vitt btw. Fick kvitto.

kl

För ett par år sedan betalade jag 1500kr (+ moms) Jönköping- Sthlm och det är ju betydligt länge Norrbotten-Sthlm så jag skulle nog räkna på 2500-3000kr + moms.

Bara ring runt och kolla, det är flera stycken som kör varje/varannan vecka.

Ja alltså jag körde upp henne för ett år sen med Grens, det tyckte jag fungerade väldigt bra.

2500:- skulle en av de större firmorna ha av mig för att trolla ner min häst till gbg, det är 50 mil. Fick uppgiften förra året.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar