Transporter - vilka föredrar du?

cactuspower

Trådstartare
Ni som har egen transport, vilken har ni?
Och vilken föredrar ni egentligen, alltså vilken skulle ni välja om ni fick köpa den som ni verkligen skulle vilja ha? Och Varför?

Sv: Transporter - vilka föredrar du?

Väldigt vad du var nyfiken ;)

En Böckmann Mega Master, blå
Och vilken föredrar ni egentligen, alltså vilken skulle ni välja om ni fick köpa den som ni verkligen skulle vilja ha? Och Varför?
Om det gäller transport så skulle jag helt klart ha kvar den jag har eller möjligtvis en av senaste årgången. Tror inte att det finns en bätter:) Enorma packutrymmen och stort och ljust för hästarna. Annars så vore väl inte en sprillans ny 4-hästars lastbil inte varit helt fel :d

Ok, vilken årsmodell är det på din då? Har du bild? :)
Jodå, nyfiken i en strut vet du... ;) :p

Hm inte riktigt säker men en 01:a tror jag..
img_mega_small.jpg

:banana:

Vi har en VV, vet inte vilken årgång, kanske en 03a tror jag.
en vanlig enkelaxlad, vit med stripes.
vi långtidshyr den då vi (läs mina föräldrar, jag vill ha en dyr fin transport :p) inte har råd/vill lägga ner/prioriterar annat/ att köpa en dyr transport.

den funkar bra, men jag tycker den är mörk innuti och jättekrångliga bakbommar! det är sådana som skapar olyckor, när nån står bakom och försöker öppna dom och har man en häst som försöker slänga sig ut är det inte kul (tur att min inte är sån).

Jag vill ha en stor, rymlig transport som är ljus innuti, säkerhetsbommar, stor rymlig sadelkammare som öppnas utifrån, boggi och i en snygg färg.

Men helst vill jag ha en Prestige eller Paragan liten tvåhästarslastbil för B-körkort, med el. utan bodel. de är jättefina!

Jag har en star trailer diamant. uttagen -98. Boogie, 2-hästars med sadelkammare och hingstvägg.

Jag tycker att den e bra, ventileringen e inte världens bästa, men har man luckan på sista "hacket" och har takventilationen öppen helt så blir luften bra.
Rymmlig, man får plats med tävlingsskåpet även fast man kör med lång bom.

säkerhetsbommarna är mycket bra, utifall att hästen ställer sig på bommen eller fastnar på något sätt bara :confused: (man vet aldirg med hästar..)

Jag vill ha en ny boj classic, :love: i färgerna silvermetallic och svart (matchar jeepen :D )

Vet faktiskt inte :p Men väl värda pengar iaf!

En sån som SanchoPancho har är en Böckmann Mega Master Deluxe och de går på runt 157000 kr med moms och 126' utan moms.

jag har en Star Trailer Rubin och en Värmlands Vagn. men vi kan tyvärr bara använda VV'n för det är den enda som hästen vill åka i.. :s
personligen gillar jag nog Boj släpen och Ume släpen mest! kan ju inte så mkt om bilar å så.. :p asså hur pass bra dom e.. hehe men de e dom som är snyggast och rymligast ;)

Har en Gaupen -04, boggie. den är väl helt okej, men ångrar att jag inte köpte en större transport... Åker iofs inte så ofta, efterom pållen inte tycker det är så kul att åka transport. Vi håller på och övar. Får se om jag inte ka övertyga pappa att köpa en annan transport så småningom. :angel:

Ok, Gaupen det är väll den norska motsvarigheten till VV - eller har jag fel?
Vad gick en sådan på då?

Ja, dom ser ganska lika ut iaf. Minns faktisk inte, ca 40.000 NOK tror jag. Kanske lite mindre, för det var nån kampanj förra året! Kolla www.gaupen.no

40 000 NOK = 45 092,00 SEK (forex.se)

det här med matcha bilen tycker jag är snyggt, kanske inte om man har knallblå transport och bil - det blir lite för övermatchat men annars så ;) :)

Det som är bra med vår vita VV är att den matchar vår vita Jeep Cherokee :p

Jag har ett tranesläp årsmodell -77 som jag håller på att renovera, dock ska jag sälja det eftersom jag inte vill ha enkelaxlat.
Dessutom får jag bara dra 750kg efter min bil på B-kort men 2800kg på BE så jag kan lika gärna ha en boggie istället.
Trane släpet duger men som sagt enkelaxlat är lite mer ostabilt.

Lånar en kompis Brenderup boggie (-88 eller -89), den är stadig och jättebra konstruktion dock är den mörk men hästarna trivs att åka i den.

Nästa år ska jag köpa ny egen transport och då blir det en Fautras Provan. Fantastisk bra transport! Hästarna trivs otroligt bra och åker bekvämt.

Enkelaxlat Trane II 130TS, årsmodell 1989, maxlast 570 kg.
Plyfa med glasfibertak, vitt.
Kostade 10.000, kompispris "gamla vänner emellan", delar den också med en annan av mammas och pappas kompisar.
Precis vad jag hade råd med, 5000 pix :D Behövdes bara byta golvet, och det får jag ju gratis.

Ett UME släp. För att det är LÄTT, vilket medför att man får lasta mer. Det är ISOLERAT, vilket gör det svalt på sommaren. Bra VENTILATION. Ligger bra efter bilen. Ljust och rymligt. Säkert, bra bomlösningar osv.
Men det kommer jag ALDRIG ha råd med, om jag inte vinner en saftig summa förståss :p :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 151
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025