@hallonsaft
Jag veeeeet att du skrev att du inte vågade tänka på en mjuk väska, men jag måste ändå inflika lite. Jag startade nämligen en tråd om en vagn innan en sådan inhandlades för ett tag sedan:
http://www.bukefalos.com/threads/skulle-ni-kunna-ga-ut.1415934/
Nu är det ju nätfönster på alla möjliga håll på den här, och den är väl alldeles för dyr för att du skulle vilja inhandla den i dagsläget. Det jag tänker på är om katten kanske finner det mer behagligt att bli skjutsad på snarare än buren? Även om det skumpar lite om man går på ojämnt underlag så blir ju resan ändå mycket stabilare än om man bär på en bur. I denna bur finns också ett litet spänne, så om din katt är van vid sele så kan man haka fast katten så att den inte kan rymma om man öppnar/ett fönster går sönder/whatever (fast då får man ju hålla stenhård koll så att katten inte trasslar in sig!).
Angående fönstren så skulle man troligtvis kunna täcka för dem på något vis för att minska smitrisken. Annars kanske din katt skulle må bättre av att faktiskt se vad som pågår omkring den? Jag känner ju inte din katt över huvud taget, men min katt tycker att det är rent av roligt att åka i den här buren.
Som sagt, jag vet att det här troligtvis inte alls är en bur som du vill ha, men jag tar chansen och ser om det eventuellt kan vara intressant ändå.
Söta Caoimhe
Underbara du som engagerar dig och tar tid och ork att skriva och argumentera det uppskattas verkligen!
Jag läste om ditt inköp av den när du funderade på om man vågade visa sig med en sådan ute.
I dagsläget är priset lite saftigt för att chansa (har ju redan ca 500 kr ute på den som ev. ska reklameras annars blir det återköp!) hade jag vetat att hon älskar mjuka väskor och skulle bli helnöjd hade jag givetvis shoppat loss omgående och glatt ätit knäckebröd tills julmiddagen serveras hos föräldrarna
Hon är en omplacering jag inte haft ens 1 år och inte resvan mer än vet.besök som jag förstått det och eftersom hon bröt sig ur clippern så vet jag ju lite hur hon tycker men inte varför, kan inte mer än veta vad jag själv gjort och försökt med, haft buren framme hela tiden gick inte nära den alls.
Resan som gjordes gången efter gick bättre då med annan bur.
Lastning går om man är lite kvick, bestämd och med inställning att det ska göras och finns inget att oroa sig för, stadigt grepp och vara rädd om sina egna ögon med andra ord.
Under resan i sig är hon ganska lugn, lite pip visst men det är ju ingenting, första 20-30 minuterna är "studs med liten bur"-klassning börjar redan på fasta underlaget innan lyft, hade sele på, mörklagd bur testat öppna upp men vart tyvärr mer orolig så fick täcka igen.
Ingen orolig mage eller kissande dock utan stooora rädda ögon och "ingenstansattgömmasig-blick"
Hemma sitter hon gärna frenetiskt och tuggar nätet på balkongen tack och lov att jag köpte med ståltråd inflätad.
Understimulerad/överstimulerad har tänkt och vridit, testat och donat med omkringliggande påverkan gällande det.
Vad det gäller att utnyttja tänderna och klor har hon bevisat hemma på andra saker att hon vill och kan därav jag känner att hård bur är tryggast när man ska ut och åka tåg.
Resa till tåg = bil vid dörren, gå till perrongen, bil hämtar direkt när tåget är framme, fixat hämtning i annan stad för att slippa byte, tack älskade pappa du är en pärla och sann djurvän som alltid
Buren har jag alltid burit bak och fram för att hon ska slippa få "världen farandes emot sig" om täckingen(Ikeapåsen) flyger hux flux.
Vagn kan jag ordna att ha bur på och testa, smart tanke verkligen Caoimhe
Tilllägg: transportryggsäcken
@cili nämnde i din tråd har jag sett, till och med hennes exemplar, toppskick men lönlöst för pälsfröken tyvärr, jag skulle gissa på max 2 minuter sen ute.