Transportbur

Jag har en jättestor bur (hundbur) till mina som inte tycker om att resa (dvs vill inte in i buren och gör sen allt för att komma ut igen). Den är visserligen i canvas men med stålram och öppnas i taket eller fronten. Katterna är betydligt lugnare i den än de vanliga burarna typ Atlas och den ena som ibland är hysterisk har inte lyckats ha sönder den. Tror de gillar att ha mer plats runt sig och inte känna sig så trängda. Har jag buren framme hoppar de gärna in och lägger sig där. :)

Hundebur76x50cm.jpg

Såhär ser modellen ut, min kostade ca 700 kr. Du kan sätta buntband eller hänglås på dragkedjorna om det är en riktig rymmare, jag har dock inte behöv det. Kan lätt ha två stora katter i den. Det går att fälla ihop den så den tar väldigt lite plats. Det enda negativa är att den är tung och otymplig att bära.

Om några timmar är det stora eldprovet.
Blir att sätta remmar, Ikeapåse och sen tänkte jag sätta hänglås eller buntband (?) i frontluckan som är gjord för att kunna ha lås om man vill.
Önska mig lycka till ;)

Just nu är det sista genomlidanet av pälsfrökens ljudliga och praktiska försök att få uppmärksamhet eller helst mat men vill inte ha åksjuka att tampas med.

Stort stort tack :love: för alla som engagerat sig och jag räknar kallt med att ni håller tummarna att jag slipper lös kisse på tågstation.

Passar på att önska god jul med :)

Sent men ja jag glömde bort det erkänner jag :o

Utvärdering:
Resan gick bra, kattfröken var hur lugn som helst endast lite sjungande första 5 minuterna men det hör ju till.
Lastningen gick med fint genom frontluckan.
Buren står framme och min förhoppning är att den en vacker dag ska bli så pass intressant att den går att ha som gömställe, några gånger har pälsfröken varit framme och nosat och varit inne frivilligt med halva kroppen för att sedan lugnt backa ut igen.
En liten stund under resan la hon sig med huvudet på skålarna (som ingår i buren) och halvsov.

Det enda negativa jag kan komma på är vikten och att handtaget är lite stort/brett för mig att bära.

Inga förstörda tänder som försökt tugga sig genom något galler, inte spruckna klor och ingen sönderriven betjänt och en helt klart nöjdare katt :bump::love::banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Lillkatten har tagit sönder dragkedjan på sin transportväska och den stora behöver också en ny kattbur. Jag söker efter en hållbar bur...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama