Jag har en jättestor bur (hundbur) till mina som inte tycker om att resa (dvs vill inte in i buren och gör sen allt för att komma ut igen). Den är visserligen i canvas men med stålram och öppnas i taket eller fronten. Katterna är betydligt lugnare i den än de vanliga burarna typ Atlas och den ena som ibland är hysterisk har inte lyckats ha sönder den. Tror de gillar att ha mer plats runt sig och inte känna sig så trängda. Har jag buren framme hoppar de gärna in och lägger sig där.
Såhär ser modellen ut, min kostade ca 700 kr. Du kan sätta buntband eller hänglås på dragkedjorna om det är en riktig rymmare, jag har dock inte behöv det. Kan lätt ha två stora katter i den. Det går att fälla ihop den så den tar väldigt lite plats. Det enda negativa är att den är tung och otymplig att bära.
Såhär ser modellen ut, min kostade ca 700 kr. Du kan sätta buntband eller hänglås på dragkedjorna om det är en riktig rymmare, jag har dock inte behöv det. Kan lätt ha två stora katter i den. Det går att fälla ihop den så den tar väldigt lite plats. Det enda negativa är att den är tung och otymplig att bära.