Melie Strandberg

Trådstartare
Ville bara fråga vad tycker ni hästen ska ha för täcke i transporten på vintern alltså nu i det här vädret? eller lite längre fram???
och vad tycker ni den ska ha för täcke i transporten på sommaren??
Mvh Melie

Jag väljer täcken som andas bra i första hand, helst ull. Är det riktigt kallt blir det stalltäcke.
Under sommaren åker de utan täcke, med tunnt nättäcke, fleecetäcke eller ett nättäcke med fleece över ryggen bara. Beror på temperatur, längd på resa och vilken häst.

Jag kör nättäcke under + ylletäcke över vintertid, viktigt att det andas och transporterar bort fukt från pälsen. Åker man långt i kylan tenderar de att spänna sig för att de blir så orörliga, därav täcke.

inget sommartid.

På sommaren har jag svårt att motivera täcke alls.
På vintern beror det på väder och omständigheter i övrigt... allt mellan inget täcke och ett tunt fodrat.

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 918
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka