transport utbildning

Status
Stängd för vidare inlägg.

bittan

Trådstartare
Vad vet ni om att man som trav/galopp tränare måste från 1 jan ha transportubildning för att transportera sina hästar till tävling/träning.
enl uppgift måste alla som kan tänkas tjäna pengar på sina hästar ha denna utbildning,
ve´m håller i den i så fall??
vad kostar den???
snabba svar tack..

Sv: transport utbildning

Vad jag har förstått så är det att
*dom som håller på med detta som "hobby" dvs inte har någon enskild firma osv så att man lyfter momsen* då klarar man sig från detta.

Men om du har "ekonomisk verksamhet" (lyfter moms) då måste du ha detta.
Enl tidningen ridsport så har dom tolkat det som att dom professionella tävlingsryttare behöver men "vanliga" tävlingsryttare klarar sig

http://www.kompetensbevis.nu/

Senast ändrad:

Jag fick nån lapp från banan (eller om det stod i programmet?) att utbildningar ska genomföras.

Nåt pris stod inte men jag ska maila och kolla.

jag tror att det är vettigt om denna fråga diskuteras gemensamt i en enda tråd - på hästverksam där den hör hemma.
Här är en tråd om detta http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=845342

ett litet tips på vägen bara - det är inte bara "häst i företag" det gäller utan alla som kan tänkas kunna tjäna en krona på hästeriet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 801
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka