Transport tips!

P

Pepita

Hej! I dag åkte vi en sväng med transporten med våra båda hästar (en connemara och en shettiskorsning) och shettisen reste sig och hamnade med frambenen över "frambomen"...:eek: Vi fick i princip lyfta tillbaka honom. Som tur är verkar han inte dragit på sig nån skada. Har någon något tips för att förhindra att detta händer igen? :confused: Jag vet inte anledningen till att han reste sig men det var jätteläskigt./P

Sv: Transport tips!

bind hästen kort 5cm..eller använd halsring..lycka till

Sv: Transport tips!

Binder man för kort har hästen svårt att hålla balansen... Men du kan stapla en massa hö- eller halmbalar t ex framför bommen, så att han inte kan gå över. Vi har också en häst som t o m voltat över bommen och fick det här tipset efter det...

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 888
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, jag har en 10 årig valack som jag snart haft i 3 år. Han har i hela sitt liv åkt transport och de senaste 3 åren åkt ganska mycket...
Svar
10
· Visningar
1 756
Senast: Novali01
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag verkligen hjälp. Har ett sto på 14år som åkt hästtransport regelbundet sen hon var fem. Problemet är att hon brötar...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka