Transport efter vaccination

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare glimmie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 771
G

glimmie

Kanske en jätte konstigt fråga men jag måste höra för att vara säker, kan jag vaccinera (influensa och stelkramp) min häst på fredag och transportera henne till nytt stall med alla påfrestningar det innebär för hästen, på lördag?
Eller är det bara dumt?

Sv: Transport efter vaccination

Du kan med största sannolikhet transportera hästen utan någon som helst oro! Jag vaccinerade min häst nyligen och frågade då veterinären om det här med vila osv efter vaccination. Han sa att numer är ju vaccinen syntetiska och inte levande, vilket innebär ytterst liten risk för biverkningar.
Om jag minns rätt så smittades ju hästen så att säga förr med vaccinet för att på så vis bilda antikroppa. Och nu tillför man det istället.

Sv: Transport efter vaccination

Det låter ju vettigt. Då kör jag på det och hoppas på det bästa tror jag, blir mycket för henne men det borde funka.
Tack för ditt svar!

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 407
Senast: Kajsalisa
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 203
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka