Träns till fullblod med långt huvud

shlubberdubb

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett snyggt träns i mörkbrunt till ett fullblod som är mörkbrun och långt smalt huvud.

Helst vill jag ha bred platt vadderad nosgrimma (achen eller engelsk, spelar ingen roll). Spanar på Callaghan från Hööks men är inte säker på lack detaljerna. Annars är nosgrimman vad jag vill ha. Kikar också på Hera och Callisto.

Eller ska man ha smal nosgrimma på en häst med lång näsa?

Och var hittar man snygga? De som jag hittills tycker är snyggast är de jag hittat på hööks.

Sv: Träns till fullblod med långt huvud

Schockemöhles träns sitter kanon på långt och smala huvuden. Nu vet jag inte om de har några snygga mörkbruna träns. Men kanske kan vara värt och kolla :)

Bred nosgrimma är för övrigt alltid snyggt!

Hoppas du hittar något :)

Jag har en sån och Schockemöhle är perfekta!
Även equipe och äldre Farmland är bra i storleken.

SKulle kunna döda för ett Farmland träns om det låg inom min ekonomi.

Är de normalstora i storlekarna i övrigt, Shokemöle?

Min häst har något mellanting mellan cob och full i vanliga fall, rätt smal "om näsan". Och vill ha full på tyglarna..

Mitt fullblod har storlek full i sidostycken och cob runt nosen, väldigt svår att hitta träns till. Han har ett Schockemöhle Stockholm storlek Cob och det passar bra på alla håll. Tyglarna vet jag inget om, de stoppade jag undan med en gång då jag vägrar använda vävribb.

Som sagt tyskland har ju både storlek vb och stl cob. Därav kan tyska träns passa bättre svenska butiker kan ju sälja vb som cob.

Kieffer är kända för smala nosgrimmor jag hade mååånga hål till godo på längden på min 170+ häst men fick inte knäppt nosgrimman.

Låter bra :)

Jag använde inte vävribb förut (då ville jag ha i läder och med kantflätning, men smala tyglar), men numera har jag lärt mig gilla vävribb :)

Tränset jag suktar mest efter är egentligen ett Isabel Werth.

Jag har löst det genom att hitta begagnade ;) Tar lite tid ibland men lite nu och då poppar dom upp!

Lydia: Hmm alltså jag tycker dom är normala/ generösa i nosgrimma, Hubertus i storlek full tex. gick inte ens knäppa på min häst trots att han är ganska smal, men jag vet inte om det är att många andra är väldigt små i nosgrimmor, eller om det är att Schockemöhle är lite större.
CWD på honom är stora ocskå, just på nosgrimman, men dock är dom lite för korta på sidorna så...jag vet i fasan.
Jag skulle nog säga att dom är typ långa i sidostyckena och normala på nosgrimma.

Här är en bild på ett Schockemöhle Brighton (lånat innan jag hittade ett eget som passade, därav att inga bitar är instoppade på det )

Från sidan kanske han inte ser så smal ut men han drar X-full på sidorna men har runt 11 i bett.

Här ser man lite mer framifrån hur han ser ut, och Schockemöhle är perfekt för honom

Senast ändrad av en moderator:

Tyvärr har jag ju inte provat alla men än så länge har dom varit samma, då var det Brighton, Darlington och Malmö som provats (fast äger bara Darlington, dom är underbara... jättefint läder, jag tycker lädret på dom andra är lite tråkigare och ofta med små sprickor, Darlington är ju typ "Premium line" eller nåt sånt, synd att dom inte har mer träns i det lite bättre lädret tycker jag)

Liknande trådar

Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att...
2
Svar
31
· Visningar
6 885
Senast: sthu
·
Utrustning Jag tänkte köpa ett nytt träns till min bamse-häst men det var visst svårare än vad jag trodde att hitta fina träns i x-full och...
Svar
5
· Visningar
2 633
Senast: Lydia
·
G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: freike
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar