träns med engelskt nosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AlterPride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 288
A

AlterPride

jag vill ha ett svart med vanlig engelsk nosgrimma
har hittat men då är nosgrimman JÄTTE bred.
jag ska ha de på en arab
vill inte att hans ädla huvud ska försvinna utan de ska vara ganska smalt.

vill hemskt gärna ha mässingspännen
och inte allt för dyrt ca 500 kr

nån som har nått tips?

Sv: träns med engelskt nosgrimma

Jag köpte nyligen ett träns från Hansbo/Willab/Classic med smala remmar, vita stickningar och där man kan plocka bort nosremmen och flärpen. Dock med silverspännen. Finns tyvärr ingen bild på Hansbos hemsida (http://www.willab.se/hansbosport/default.asp?PageNo=DEFAULT). Det kostade 349 kr på Eko i Fjälkinge och matchande tyglar ingick. Kraftigt, men mycket stelt läder, så det krävs nog många smörjningar innan det blir mjukt.

Innan jag slog till på detta hade jag spanat in ett liknande, men ca dubbelt så dyrt, från Treadstone hos www.hastshoppen.se. Förhoppningsvis är det bättre kvalitet på lädret då. Återigen silverspännen...

Hööks har ett snyggt rundsytt träns inkl. rundsydd nosgrimma, silverspännen... Kvalitet? Priset tror jag stämmer ungefär med vad du har tänkt dig.

Mässing är nog svårt att hitta. Man får vara glad om man ens hittar ett träns som stämmer med önskelistan i övrigt.

Eller köp ett träns med acchenrem och be närmsta sadel/skomakare ta bort den åt dig! :idea:

Så gjorde jag, blev hur bra som helst.

det var smart
hur mycket tog dom ungefär för att ta bort de?

men det går väl och ta bort själv? man kan ju klippa av flärpen?

går inte att länka från hööks.
vad heter tränset?

Det heter "Klassiskt träns CH"

*puttar upp tråden lite;)*

Det från claridge house som här slätt pannband och slät nosgrimma är jättesnyggt!
Men det är ju inte direkt smalt...

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Trädgård & Växter Verkar som att det finnas endel trädgårdskunniga här på forumet så hoppas kunna få lite råd och tips från er :) Vi funderar på att... 2
Svar
31
· Visningar
2 595
Senast: Luff
·
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 367
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31