Träns & annan utrustning - Dressyr

Sv: Träns & annan utrustning - Dressyr

Du ska tro på mig.

Hästens bästa ska alltid gå först, därför kan ex benskydd tillåtas på pay and ride som Pancakes beskrev.

Det är INTE hästens bästa att tvinga till sporre på ryttaren på den låga nivå där man iaf kan räkna med att inte alla har koll på sina skänklar fullt.Så du behöver inte ha sporrar- den som skickade mailet, vilket antagligen inte är domaren, har inte full koll.:devil:

Du får helt enkelt ta reda på vem som är domare, ringa eller maila denne, så ska du se att du kommer få samma svar som mitt.:cool:

kl
Tycker det är lite skumt att de säger att man måste ha sporrar på en clearround/P&R.

Om man är med på en clearround bara för att man vill testa hur ens häst reagerar på tävlingsbana och inte är van vid sporrar/inte kan ridas på sporrar, vad gör man då?
Samma sak om ryttaren inte är van att rida med sporrar, herregud. Förstår inte sådant där.

TS: Vad är det för klass du ska starta i?

ginnies - det var tävlingsledaren jag frågade. Men jag tror på dig :bow:

Caboose Jo, jag tyckte det var väldigt skumt ja med.
Det är LC:1 jag ska rida :p Vilket är långt under nivån vi tränar på:o Men har ingen aning hur han är borta, när det är dressyr som gäller. Vi har bara varit borta och hoppat innan :angel:

Som tur är så har jag koll på benen;) och dessutom så är inte hälarna i närheten av magen på pålle när jag har dressyrsadel :D Men man vet aldrig om han skulle tex. kasta sig för något och jag råkar komma åt då:crazy: Han lär ju inte bli lugnare då om man säger så :angel:

Hade fått mail igen nu, och hon skrev att dom skulle va väldigt snälla med vad som kunde slopas i utrustningen, så några sporrar åker inte med!:grin:

ginnies - det var tävlingsledaren jag frågade. Men jag tror på dig :bow:

Caboose Jo, jag tyckte det var väldigt skumt ja med.
Det är LC:1 jag ska rida :p Vilket är långt under nivån vi tränar på:o Men har ingen aning hur han är borta, när det är dressyr som gäller. Vi har bara varit borta och hoppat innan :angel:

Som tur är så har jag koll på benen;) och dessutom så är inte hälarna i närheten av magen på pålle när jag har dressyrsadel :D Men man vet aldrig om han skulle tex. kasta sig för något och jag råkar komma åt då:crazy: Han lär ju inte bli lugnare då om man säger så :angel:

Hade fått mail igen nu, och hon skrev att dom skulle va väldigt snälla med vad som kunde slopas i utrustningen, så några sporrar åker inte med!:grin:

Jag måste säga att jag fortfarande tycker det är underligt. Inte sjutton är det sporrtvång i LC heller?! Aldrig upplevt att folk gör så på klubbtävling...

Skönt att du kan skippa dem i alla fall, lycka till! :)

Nä eller hur.
Innan jag anmälde mig så tänkte jag att det var bäst att fråga hur det var med sporrar (man vet aldrig) och blev lite paff när jag fick svaret:eek:

Tack! :D

Äh, jag hade inte chansat iaf, för om man kollar på bilderna i TR så verkar det givet att huvudlag är sådant med pannrem och käkrem iaf (även om man har sådan nosgrimma som jag har för mig att du hade, som har två spännen, varav det ena rätt högt).

Jag var iväg på Pay & riden idag :)

Och det var ingen som sa något om varesig sporrar eller tränset :D

Det var tom folk som red runt med bett som inte är godkända (såg ett jaktkandar tex)

Jag har fortfarande inte fått något svar från SvRF :p

Liknande trådar

O
  • Låst
Dressyr Har jag lagt tråden fel...flytta den, tack! Det var längesen jag var aktiv ryttare...och har inte läst TR...ja...sen dess. Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 862
Dressyr Eftersom jag med största sannolikhet kommer få kommentarer om det: ja, jag vet att det mesta går att hitta i TR... Men det är så många...
2
Svar
23
· Visningar
2 262
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar