träningstips utan ryttare!

saffran

Trådstartare
Hej!

jag behöver tips på vad jag kan hitta på med min häst utan att rida! Jag är gravid och skrittar uppsutten just nu bara, orkar ca 30-40 min sedan tar det stopp. Har även foglossning som gör att jag inte kan gå längre sträckor, har tömkört lite på volt och longerat med bommar!

men vill gärna ha fler tips, just nu är hästen lite sommar fet:angel:!

han rids mer aktiv ca 1 gång i veckan!

:idea:massor av tips snälla:idea:

Sv: träningstips utan ryttare!

haha vad knivigt!

Jo longering är ju bra! Du behöver ju inte gå så jätte mycket;)
Men det hade du ju redan gjort,

Jag kan faktiskt bara komma med longering !

Lycka till!:rofl:

hmm visst är det jobbigt! ska ha i mitten av augusti så blir ju inte så länge jag ev inte kan rida (vill igång så snart jag kan igen och iallafall rida lite mer än nu)

men kanske tips på vad man kan göra under longeringen, typ mer än bommar, och samma vid tömkörning? jag kan gå typ i ganska sakta skritt en stund med pållen!

Kanske få hästen på tillridning? Då får du en mer utbildad häst då du inte kan. Sen så slitter du inte rida :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 097
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar