Träningstips till sommarn ..

S

Stolpskottet

Snart är sommarn här med massor av härligt grönt gräs,
Vilket innebär småmulliga ponnies! :D
Så jag undrar om ni har nå bra tips på hur man på ett bra sätt kan hålla igång hästarna och slippa den där gräsmagen ..
.. Extra fettförbränning eller nåt liknande ? :p

Sv: Träningstips till sommarn ..

Har fått för mig att det är bra att trava och skritta i djupt vatten(lite över hästens knän) och det är ju alltid bra att simma med dom om man har tillgång till en sjö... Annars så kan jag tänka mig cavaletti(?) och studs(?) och intervallträning.. :) Ha de!:)

Jag har en arabkorsning som klassas som ponny,
hon blir väldigt lätt lite rund om magen om sommrarna.

Jag rider väldigt varierat, klättring i både sand och gräskullar, ridning i vatten, långa och kortare ritter i både skog och på grusvägar, ibland rider vi ut och bara skrittar en lång runda, ibland är det ridturer med mycker trav eller galopp, galopp över ängar osv.
+ träning på ridbanan, som också innehåller varierade pass. Jag rider western och tränar mycket trail-hinder, men även annat, som ett dressyrpass med böjning, samling, trav, galopp, volter, olika mönster, övningar och rörelser osv. Ibland löshoppar, longerar, marktränar jag henne också.

Hon vilar ca 1-2 dagar i veckan.

Jag tror att varierade ridpass är bra för hästen, dels för att den ska tycka det är roligt att bli riden, inte bli uttråkad, och dels för att musklergrupperna i hästens kropp ska få tränas på olika sätt.

Jag hoppas att hon kan hålla sig i fin form denna sommaren, fast, jag tycker det är lite charmigt när hästarna är runda om magen om sommrarna ;) Dock vill man inte komma ridandes på en köttbulle med 4 ben när man är ute och tävlar.. haha

Munkorg? ;)

Haha skojja bara, vill du inte ha en sådan så kan du ju försöka hålla hästen på hyffsat magert bete, bra tips på hur du kan hålla igång den ridmässigt tycker jag redan du har fått :)

Mvh Toker

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 910
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama