träningslicens ???

zazza girl

Trådstartare
pratade med min hovslagare i måndags om att ta tränings licens , men nu e frågan vad man kan göra de och när bruka dom ha kurser i så fall??
e det svårt ???

ni som ha gjort de vad få man göra ??

vad korsta det ungefär att göra de ..???

:confused::confused::confused:

Sv: träningslicens ???

Vet ej vad det kostar. Kalmar har licenskurs i höst

Kolla på din närmsta banas hemsida. Eller ring dom. Det är dom som ordnar kurser.
Min bana - tingsryd brukar ordna på hösten och dom informerar via hemsidan.

Det finns ju lite olika licenser att ta. Men jag antar att du tänker på amatörlicens. Dvs B-licens. Man tar först en licens så man får lov att träna häst (eller kan man göra båda samtidigt???).

Sedan finns det montélicens och sådant med.

Priserna minns jag inte men det är inte så dyrt.
Men oavsett om du bara ska ta tränarlicensen (utan att köra lopp) så måste du ha tillgång till en häst så du kan göra uppkörinng på banan (bara visa att du kan köra och visa hänsyn på banan).
PÅ min bana kunde man låna häst. Vet inte hur det är på andra banor.

Men hör med din närmsta bana om när dom ska annornda kurs. Brukar vara 1-2 ggr/år beroende på intresse.

oki.. då vet jag lite ska ringa min banan i dag och höra med dom.
häst ha jag tillgång till om man inte få låna ...

när jag tog min licens (amatör träna) så hade vi kurs 1 dag/vecka i 5 veckor. Besök av vet. hovslagare, proffstärnare väldigt mycket teori om balansering, foder, travsport i allmänhet m.m. Självaste kursen kostade 1800:- licensen kostade 150:- & försäkringen gick på 1500:- tror jag, är inte så säker på exakta summor, men det var då absolut värt varenda krona! Desutom betalar jag till travsällskapet så jag får nyttja banan när jag vill (1800:-/år)

MVH

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
951
Senast: Luff
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 328
Senast: bettysmatte
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat