Träningsbana med fiber

solros

Trådstartare
Förra helgen var jag på trav i Cagnes sur Mer. På träningsanläggning såg jag en träningsbana med fibermaterial i. Det såg trevligt ut när hästarna tränade på det, jag uppfattade det som skonsamt med fäste men tittade bara en kort stund.

Är det ett bra material att träna travhästar på? Om jag förstått det rätt så finns det en träningsbana på Jägersro med liknande material, och att det verkar uppskattat som underlag på ridbanor.

Är det någon svensk tränare som har fiberbana?

Sv: Träningsbana med fiber

Det finns en galoppträningsbana på Jägersro med fiber i, Ascotbanan.

Det är helt underbart att rida på sådant underlag både för galopp, hoppning och vanlig ridning, jag har erfarenhet av båda. Det är lite studsigt, tänk som om hästen springer på en hård bäddmadrass ungefär (riktigt trevligt att trilla av på också... fast det skall man ju inte göra allt för ofta.)
Om det är något för travträning vet jag inte.

Liknande trådar

Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 365
Senast: ghost
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Spirax
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 646
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar