Träningen igång!

Mirraya

Trådstartare
Å vad det är kul att vara igång och ha lite mål med träningen igen, märkte fort att det utan mål inte blir så mycket tränat :angel: men nu så!!

Körde intervaller på plogade sandade snövägar i veckan, underbart underlag!! Lilla hästen tyckte doch att jag läst fel i papprena.. hon tyckte intervallen skulle vara 5 min trav, 5 min galopp, 1 min skritt :smirk: Men.. det är kul att hon är pigg och glad och på! :bump:

Hur går det för er andra? Börjat träna mer målmedvetet nu när det närmar sig så smått..??

Vad har ni för mål i år?

Jag har som mål att rida en 50km T med boots/barfota. Tror jag snigelstartar med en 20 km pp på Berga... sedan ökar sakta.. tänkte ta 50 km först på Vasaritten..
Men jag vet inte med Berga, kan bli en 40 km CR, beror på hur hon käns då vi närmar oss :D

Sv: Träningen igång!

Ja, visst är det så att träning blir lättare nu när tävlingarna närmar sig. William har varit igång hela vintern, men nu har vi höjt ribban ett snäpp. Det går lite lättare nu när det inte blir mörkt runt lunch, det känns inte lika forcerat att rida nu.
Målet i år är som innan, komma i mål med en pigg och fräsch häst, som tycker det är kul med distans!

Sedan 5 dagar ligger träningen helt nere - vägarna är stenhård blankis! Annars har vi tränat som vanligt fram tills nu, i och med att vintern liksom uteblev i nov-jan. Alltså ingen panik ännu så länge pga utebliven träning - förutsatt att det inte tänkte fortsätta vara blankis resten av vintern!

Vad tråkigt! Var bor du då? Här är det fluffig snö och perfekta träningsvägar :D ..än så länge :smirk:

Har du inga broddar eller något ..? Fast.. det hinner väl smälta och bli mjukt snart :D

Hur tänkte du att tävlingssäsongen skulle se ut i år då?

Vad tråkigt! Var bor du då? Här är det fluffig snö och perfekta träningsvägar :D ..än så länge :smirk:

Har du inga broddar eller något ..? Fast.. det hinner väl smälta och bli mjukt snart :D

Hur tänkte du att tävlingssäsongen skulle se ut i år då?

Linderödsåsen i Skåne. Brodd funkar på blanksnö, men på blankis blir det ingen vettig ridning - broddarna går inte ner i isen utan det blir ett enda långt stapplande. Kommer gärna till den fluffiga snön!

Vi ska vara igång med en häst första april och två till till Vedema. Senare på säsongen vill vi göra 2st 120 och till hösten ska vi debutera en på en lugn 50 eller CR. Men, de har tränat bra fram tills för en vecka sedan, så såvida isen inte blir långvarig bekymrar den mig inte. Ska ju fortsätta töa, så förhoppningsvis ger isen med sig snart.

Liknande trådar

Distans Hej distansfolk! Nu behöver jag lite hjälp här, det handlar om en första distansstart och hur jag kommer dit! Efter att ha tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: annoj
·
Hästmänniskan Hjälp mig bollar lite idéer ang stallen. Trivs just nu utmärkt och hade inte tanken på att flytta tills en kompis hade hittat ett stall...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: Svamlan
·
Distans Efter det att jag red VM i Kentucky barfota på Aces Comett har det funnits intresse att veta mer om barfota och boots. En del av...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
96 052
Senast: malacogott
·
C
Distans Hej! Jag är ny på det här med distans, så jag skulle behöva lite tips från er med erfarenhet av att träna unghäst inför distans. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka