E

Ebbs

Är det ngn som tränar på Jägersro, måndagkvällar, för Alan Jack?
På måndagarna kl 17 / 17.30 är det privathästtid, och jag undrar om ngn tränar då eftersom jag själv funderar på det.
Vad tycker ni om träningen?
Är den bra, vad får ni ut av det?

Sv: Träning

Jag var med ett par gånger i sommras. Tycker att det är härligt att kunna låta hästen galoppera fort utan att behöva tänka på underlaget eller trafiken.
Vet inte riktigt om jag fick ut så mycket av det när jag bara kom dit, men så hade jag väl inte så mycket mål med det heller.
Det lär finnas ridhästlopp också, det kanske är något att tänka på...

Har du galopphäst eller ridhäst?
Tänkte mer på hur musklerna, konditionen och allt det förändrades.
Rider en ponny som har magrat lite, och förlorat mkt muskler, tänkte att galoppträning kanske kan hjälpa eftersom han älskar att springa. Ska förhoppningsvis köpa honom och då försöka muskla honom lite. Tänkte först (såklart) öka maten ngt eftersom han nu får mindre än tidigare.

Jag har en fd galopphäst som ridhäst, så han vet precis vad det handlar om när han kommer in dit.
Jag var inte med tillräckligt många gånger för att se någon förändring på hästen, förutom att han tycker att det är roligt att springa fort ibland.
Upplägget var skritta i ledvolten, trava ett var på banan, skritta igen och sedan galoppera, först cantra och sedan öka på upploppet.
Jag som kom själv red själv, vissa andra red två och två.
Se till att få upp honom i bra ridhästkondition innan du ger dig på att åka in till Jägers med honom. Ett varv på banan är längre än man tror och får han springa med en annan häst så kommer det inte att gå sakta.

Han är i ganska bra kondition nu, han tävlar rätt mkt. Ägaren tränade honom på Jägers innan, fast bara ett par gånger, och hon sa att han tyckte det var jättekul, men att han inte orkade hela varvet. Så jag ska träna upp konditionen ännu mer, vet inte hur bara :P När vi rider ut brukar vi "lätta på trycket" och gasa på för fullt, han älskar det. Tyvärr är det inte en så lång sträcka, så man måste sakta av nästan direkt, det är därför jag vill träna på Jägers bl a.

*kl*

Tror dock att träningen inte är igång för tillfället.. Den startar väl till våren igen när ponnygaloppen kommer igång?

jag har tränat flera gånger på min ponny för alan, det är jättekul och man tränar hästens kondition jättebra, min ponny brukar bocka när jag red ut innan, men när man galloperar runt jägers får han så mycket och tänka på och tävlingsinstinkt att han kör allt :P alan är bra och rolig också:P vet inte om träningen är igång nu ringde han på jullovet o då var den inte igång i alla fall...

haha ebba kollade efter och såg att det var du :D:D klart att han har magrat lite sedan sommaren , han gick ju på gräs dygnet runt då.. frågade ridlärare på Mr och dom satte upp en foderstat som dom trodde passade har frågat runt och alla säger att ser bra ut,, du kan ju prata med mej om det är något som du inte tycker är bra elerl inte passar?

Hej, kan man tävla galopp, "ridhästlopp" med en travare som älskar att galoppera?

jag var där nästan alla gånger 2004 och några få gånger 05 med en svart/brun shettis Eldon vi tävlade under hela 2004 och blev champion på jägersro. sedan blev jag för gammal :/

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur