lady_hamilton

Trådstartare
Nu vill jag har lite tips på hur jag ska lägga upp träningen för min gamla dam!
Hon är 23 år och har ärrvävnader i bakbenen och fick för ett tag sen en inflammation i ena benet och fick vila i två månader pga detta. Nu är hon behandlad, friskförklarad och lätt igång satt igen, utan nårra tecken på hälta.
Hon är riden i 4 veckor, ca 4-5 dagar i veckan. Mest bara rakt fram ute i skogen för att få upp flåset och gymnastisera upp benen igen innan jag börjar jobba henne på böjt spår.

Så hur tycker ni jag ska lägga upp träningen för henne? Hon behöver bygga muskler främst på baken och ryggen.

I dagsläget ser hon ut så här:

Hon är lite skitig på bilden :o :angel:
 
Sv: Träning

Tömkörning och skritt turer som ökas i tid och så vart efter.När hon verkar orka ordentligt så knalla ut i skogen och rid lite "över stock och sten" Detta har hjälpt min pålle att antal gånger att komma igen efter skador.han är 21 år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 951
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 669
Senast: Sirap
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp