träning vid/under behandling av benhinneinflamation?

BitterAss

Trådstartare
Alice har juh under sommaren dragits med ett uppsvällande kotben, som jag frågat om på kliniken i 3 omgångar ( 2 olika vet.) men det har varit behandling av hovled & knä.. men ingen förbättring.
Nu tack vare en kiropraktor quinna så har vi fått fram att det är benhinneinflamation, och Alice laser behandlas 2 ggr/v & lindas om vart annat med arnika+gladpak+vadd+stallbandage , vartannat med BoTr.

Nu så till träningen; hur skulle ni ha tränat? Hittills har jag ridit henne i skritt & långsam trav, men inte vågat köra snabbjobb/ provlopp.

Tips mottages tacksamt!

Sv: träning vid/under behandling av benhinneinflamation?

Tack och lov för Spökets träningsuppföljning, jag höll på att säga att du skulle avstå från snabbjobb men det var inte riktigt så jag fick direktiv, det jag minns var att det var mycket allvar bakom orden.

Jodblistring funkar bra på benhinneinflammation. :idea: (inga paddar och sånt, bara gnugga in och låta verka)
Vila i LITEN hage i 2 veckor, skrittas för vagn (EJ uppsuttet) i en vecka och sen börja träna som vanligt.

Arnika tycker jag förresten knappt funkar på någonting... :o

Tack och lov för Spökets träningsuppföljning, jag höll på att säga att du skulle avstå från snabbjobb men det var inte riktigt så jag fick direktiv, det jag minns var att det var mycket allvar bakom orden.

Jodblistring funkar bra på benhinneinflammation. :idea: (inga paddar och sånt, bara gnugga in och låta verka)
Vila i LITEN hage i 2 veckor, skrittas för vagn (EJ uppsuttet) i en vecka och sen börja träna som vanligt.

Arnika tycker jag förresten knappt funkar på någonting... :o

Ja det pratade vi om, jag drar dock öronen åt mig lite eftersom tant reagerar på bara lite Speedway med skorpor :o har aldrig Jodblistrat - starkare/snällare än Speedway/Cedar??

Jag tycker mig se en effekt ( hon är smal & fin iaf efteråt ) av Arnika Tinktur ,GladPak & stallbandage.

Ohh... liten hage?? ja det blir hon & den andra Indus hästen då... att gå själv gick inte ens med en hovbensfraktur. Tryckvagn ( utan tryck i början ) kan det vara något?

Jag fick ingen effekt på huden på min... Det har jag alltid fått av Cedar/Speedway även om min Speedway är bortåt 20 år... :o

Det är inte boxvila/boxhage utan bara att begränsa rörligheten så att de inte springer så mycket/fort som är poängen.

Jag har en liten hage där det ryms en häst och en lite större där det ryms två men att de ändå inte kan springa som tokar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka