Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Gabbi

Trådstartare
_MG_0784.jpg

Fritt följ. Rådi tyckte det var skumt att husse stod på knä mitt på gräset, men det gick ganska bra ändå.

_MG_0783.jpg

Ytterligare samma. Rådi är 11 månader om nån är nyfiken.

_MG_0787.jpg

Ligger

_MG_0788.jpg

Sätter sig upp

_MG_0806.jpg

Glad matte

_MG_0804.jpg

(B)rådis

_MG_0879.jpg

_MG_0914.jpg

Framifrån. Störande med husse precis framför.

Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Jovisst kan man undra, men samtidigt, den förenar ju många glädjeämnen! Man kan JAGA den, GRIPA den, BÄRA den och ha DRAGKAMP med den!

Fina bilder. Hon är mycket vacker din hund:love:

Ser riktigt bra ut.Ska bli kul o se nästa gång ni kommer
Men tycker dock att ni har gått för fort fram om ni köper frittfölj redan.
Blir väl lätt så med en bra instruktör :angel:;)

Fritt följ kanske är fel ord. Jag går, hon går bredvid, vi varierar antalet steg och när hon gör rätt och går bra så belönar jag.

_MG_0784.jpg

Fritt följ . Rådi tyckte det var skumt att husse stod på knä mitt på gräset, men det gick ganska bra ändå.

Den här bilden gillade jag otroligt mkt! Vad hon har vuxit till sig, din Rådis!:d
Börjar bli en hund av henne nu och inte bara en massa päls;)

Härlig kontakt också, snyggt!

Gabbi skrev:
Fritt följ kanske är fel ord
Linförighet??
Edit: Såg nu att hon var koppellös trots allt, hehe

Senast ändrad:

Jo, det är hon ju, men tidigare har det bara varit en massa... fluff överallt (missförstå mig rätt nu). :p
Nu börjar hon se snygg ut och pälsen lägger sig fint och hon ser inte alls så värst långhårig ut faktiskt=Me like.

Hon är ju långhårigare än en rejält korthårig schäfer helt klart, men mest syns det på öronen där tofsarna liksom möts mitt på huvudet, och precis över skuldrorna.

Jämför med hennes far som också ger ett bastant intryck i kroppskonstruktion och päls.

Omar%20action%2001.jpg

Hihi, men hennes tofsar är ju klockrena! Ser ut som att du våfflat dem med sån där våffeltång:D
Min tik får våfflor på öron och svans samt vid tassarna när hon är blöt:p

Åh, Rådis far var ju riktigt mumma!!:d

Tjusigt! Hon är så himla fin! Verkar tycka att allt är jättekul.

Har ni något mål? I så fall vilket?

Ser riktigt bra ut.Ska bli kul o se nästa gång ni kommer
Men tycker dock att ni har gått för fort fram om ni köper frittfölj redan.
Blir väl lätt så med en bra instruktör :angel:;)

Men där finns det väl olika teorier om hur man ska göra. I boken jag har (av Memea Mohlin) menar hon att det är lika bra att lära in fritt följ från början så man slipper lära in det som nytt moment när man går vidare till tvåan. När man tävlar i ettan så är det bara att ta upp kopplet.

Men det kanske inte var så du menade?

Jag är lärd på ett vis o kör efter den filosofin ska folk träna med mig eller för mig så kör dom efter det systemet annars får dom leta upp en annan o träna för.

Stämmer inte våra tankar och ideologi överens då kommer vi aldrig komma dit vi vill.

Gabbi o jag har tränat några gånger o dom gör stora framsteg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 844
Senast: Niceperson
·
Hundträning Peppad av esco's tråd om högintensiv träning vill jag delge er några dygn ur vårt liv. (Bakgrund, Rådi är tio månader och har just...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30