Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

M

Mickis88

Tog mig en funderare och tänkte höra om det är många av er som tränar och tävlar i olika grenar ? ( då menar jag inte att ni tränar/tävlar just med en häst och i flera grenar ) utan om ni t ex har flera hästar hemma i stallet och att en kanske är inriktad på dressyr och en annan på western. Jag själv tränar och tävlar i dressyr på min ponny men sen tränar jag western på våra övriga hästar.

Sv: Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

Jag har flera hästar, eller en häst (fullblod) och tre ponnyer (shetland).

Fullblodet är inriktat på hoppning, dressyr, jakt, tornerspel, bruksridning (på senare tid) och i framtiden förhoppningsvis fälttävlan.

I dagsläget är bara en av ponnyerna tillräckligt gammal för att tränas och med henne kör jag med vagn (klassisk körning), tömkör och tränar agility. Ska tävlingsdebutera i vår, är tanken.

Sv: Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

Jag har 3 hästar som alla gått fälttävlan men nu går enbart en häst fälttävlan , en häst dressyr och en häst hoppning.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama