Träning av unghäst

J

jolinecascada

Jag har nyligen blivit medryttare på en unghäst, han är bara fyra år men inriden och inhoppad fast väldigt grön, så jag undrar om någon awesome människa sitter på lite sköna övningar och liknade, gärna klassisk dressyr/hoppning, NH och hantera hästen från marken, en liten skön mix sådär. så vet du några roliga lärorika övningar var inte blyg;)

Sv: Träning av unghäst

Att träna halt-trav-halt är en bra övning för att få hästen att bli känslig för hjälperna :) jag brukar köra den mycket i början utav inridning/utbildning utav hästen

Jag brukar också rida ut mycket, speciellt runt gården, bara för att få hästen att bli "van" med alla konstiga saker som finns i naturen. Jag gillar inte "tittiga" hästar.. och också för att få mer framåtbjudning

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.