Träning av bakpartiet

zanque

Trådstartare
Jag skulle vilja få lite tips om hur jag kan träna upp min hästs bakparti. Har fått reda på att hon inte använder varken hasor eller bakknän utan lägger allt på framdelen. Hur kan jag stärka hennes bakben?

Sv: Träning av bakpartiet

Jag skulle vilja få lite tips om hur jag kan träna upp min hästs bakparti. Har fått reda på att hon inte använder varken hasor eller bakknän utan lägger allt på framdelen. Hur kan jag stärka hennes bakben?

Ut och rid i backar! Ta det dock lite lugnt i början. Övergångar och tempoväxlingar är också jättebra.:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Lejd
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka