Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

piggis_83 skrev:
det lutar åt att jag ska köpa en ny star, men det kommer väl stå star på den o inte thule nånting??! :crazy: kom på det nu.....!
Jag såg en reklamannons från Thule i "mässtidningen" för Gbg Horse Show. Det var ett lite upphottat Star-släp märkt med THULE Star Diamant, men huvudsakligen såg det ut som ett vanligt Star.
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

fälttävlansnörd skrev:
Däremot kan jag tänka mej att det blir jobbigt för dem som har nuvarande modeller från respektive märke att få tag på reservdelar á la orginalutformning.
Tror inte att det blir något större problem. Behovet av reservdelar till hästsläp är ju normalt sett ganska begränsat när det gäller inredning etc. Eftersom det har sålts en rackarns massa släp av dessa märken genom året förutsätter jag att Thule kommer att tillhandahålla reservdelar framöver. Bromsar, lysen, kulhandskar osv tillverkas inte specifikt för resp hästtransportmodell utan används även till vanliga släpvagnar, husvagnar m m så det lär inte bli svårt att få tag på.

/Maran som har ett Trane-släp och inte är det minsta orolig.;)

PS. Om jag har fel så får ni gärna säga "Vad var det vi sa." Det bjuder jag på.;)
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

okej, så enda skillnaden är kanske att det isåfall står Thule på det oxå? De har inte gjort om hela släpet iallafall.....?
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Vissa förändringar blir det väl det så småningom. Reklambilden visade bara utsidan och då såg det ut som ett vanligt Star, men lite flådigare. De skröt om sina patenterade bommar med snabbutlösning, men det framgick inte om det var den gamla Star-varianten eller om det är Kylinges bomlösning.
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Lite ironiskt att just det som Star-åf sa skulle hända om man köpte ett EU-släp händer dem själva...:angel: Inte alls konstigt med tanke på vad släpen kostar.

Tror inte att det har så stor betydelse varken för de som har ett släp redan eller som vill köpa ett. Vissa delar kanske blir problematiska t.ex. taket.

Thule är ett bra märke i mina ögon. De får nog en tuff uppgift att få det lönsamt dock. Jag ser en effektivisering o prissänkning som nödvändig för att möta upp mot EU-släpen och deras priser.

Skulle gissa man på lång sikt profilerar märkena och säljer samma grundsläp under olika märken och prissättningar (på samma sätt som Star tillverkat o sålt Dalavagnen). Star blir i så fall lyxmärket, men delar samma grund som de billiga alternativen.

Kan också bli som med Trane som köper in en av sina släpmodeller tillverkat i ett annat land o sätter Trane-dekaler på. Med andra ord importerar släp själva.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ .. med hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Är det någon här på Buke som drabbas av det ibland? Jag har för mig att jag skrev en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 776
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Vill ha förslag på Transporter som liknar/ har samma utrustning som Star Trailer Safir/Diamant. Krav är: Boogie, Frontutlastare...
Svar
4
· Visningar
2 279
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jag googlade på skoputsning då jag ville putsa upp mina Petrie som fortfarande är som nya men fortfarande lika matta som de var när jag...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp