Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Miss Sixty

Trådstartare
Läste precis i tidningen att Star trailer, bendrup, kyllingekärran och Trane ska slås ihop till ett och då ska dom heta Thuleoch banta sortementet från 45 modeller till 15

Vad tycker ni om det?
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Nej faktiskt inte

Det står i Kvällsposten och det finns bild på en av dom nya modellerna
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Ja, men det kan ju vara aprilskämt ändå! Man gör väl så att det ser så troväredigt ut som möjligt, väl...
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Jag tror inte det är ett aprilskämt faktiskt.

det står i kvällsposten/expressen
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Och hur trovärdiga är de tidningarna? De är ju lika illa som skvallerbladet... Men, men...
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Försäljarna säger det själva när man ringer och frågar så någon saning finns det nog
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Har du ringt och frågat också? Ja, men då är det väl så då. Jag ger mig! :p
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Japp annars kan man inte lita på kvällstidningarna ju:p
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Nej, precis! Men sa de varför? Verkar ju knäppt liksom
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Nä. Det var mammA som ringde så hon frågade ej
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Aha, jaja... Det kommer väl mer info senare.
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Aprilskämt är det inte. Jag fick veta detta för ett tag sedan då jag funderar på ett nytt släp.
Det verkar på försäljarna att ingen riktigt vet hur det ska bli med denna nya "trailer grupp". Det verkade som om det endast skulle finnas några stycken försäljare av dessa märken som fick sälja släpen och det tycker jag verkar ur dumt att ha tex tre stora försäljare i Sverige som får sälja Brenderup, Trane och Kylinge:(
Blev ett luddigt svar men hoppas ni förstår vad jag har skrivit;)
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

"Thule Trailers säljer släpkärror under ett antal starka varumärken, som Fogelsta, Gisebo, Tranesläpet, Brenderup och StarTrailer. Våra varumärken säljs via olika distributionsnät."
Källa: http://www.trailergruppen.com/

Trist när alla företag slås ihop, känns som konkurens är nyttigt för utvecklingen, men jag antar att de gör såhär för att konkurera med alla europeiska släp som blir allt vanligare här i sverige...
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Jodå det stämmer... Företaget ligger här i Bromölla där jag bor. Thule köpte upp STartrailer för ngt år sedan och har stannat i deras lokaler. Jag var där för ngn vecka sedan. De ska tydligen sponsra några tävlingar i Småland med ganska bra pengar nu i vår sommar...
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Tycker inte att det är så bra :( . Vart ska jag då vända mej om jag ska renovera min Star?
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Dom kommer säkert att sälja de olika märkena... Bara göra en förbättrad Thuleversion där de kan plocka det bästa av de olika....
Jag har sett nya trailrar av alla märken på deras gård...
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

EmelieR skrev:
Jodå det stämmer... Företaget ligger här i Bromölla där jag bor. Thule köpte upp STartrailer för ngt år sedan och har stannat i deras lokaler. Jag var där för ngn vecka sedan. De ska tydligen sponsra några tävlingar i Småland med ganska bra pengar nu i vår sommar...
Star-trailers tillverkning ligger i Bromölla. Trane och Kylinge tillverkas i Jönköping av Trailergruppen som alltså sedan en tid tillbaka ägs av Thule. Thule i sig är inget litet företag direkt och deras produkter finns hos eller via många återförsäljare. Citat från Trailergruppens hemsida:

"Trailergruppen i Jönköping ingår i Thule AB's affärsområde Business Area Trailer som är Europas största tillverkare av släpvagnar till personbil."

Länk till Thule: http://www.thuletrailers.se/

Ur företagsekonomisk synvinkel är det mindre smart att sluta tillverka och sälja väl inarbetade varumärken, så det tror jag inte att de gör. Däremot kanske de, som någon skriver, minskar antalet modeller för att rationalisera och öka lönsamheten.
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

nej det är som sagt inget aprilskämt. jag har varit hos en återförsäljare idag o kollat på transporter o han berättade att bl a star blivit uppköpta.
det lutar åt att jag ska köpa en ny star, men det kommer väl stå star på den o inte thule nånting??! :crazy: kom på det nu.....!
 
Sv: Trane, star trailer, bendrup och kyllingekäran försvinner?

Jag gillar ju inte ngn av de nämda släpmodellerna, så mej påverkar
det ju inte nämnvärt. Däremot kan jag tänka mej att det blir jobbigt
för dem som har nuvarande modeller från respektive märke att få
tag på reservdelar á la orginalutformning.

Däremot ska det förstås bli spännande med några nya släpmodeller
på marknaden, det slår ju aldrig fel! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ .. med hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Är det någon här på Buke som drabbas av det ibland? Jag har för mig att jag skrev en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 776
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Vill ha förslag på Transporter som liknar/ har samma utrustning som Star Trailer Safir/Diamant. Krav är: Boogie, Frontutlastare...
Svar
4
· Visningar
2 279
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jag googlade på skoputsning då jag ville putsa upp mina Petrie som fortfarande är som nya men fortfarande lika matta som de var när jag...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp