Tränare ?

Sv: Tränare ?

från 200 och upp till 500 betalar jag för en tränare. Vissa åker hem men då kostar det mera. bättre att samla några och låta tränaren komma ut.

I Göteborg vet jag inga, kanske någon annan som vet?

från 200 och upp till 500 betalar jag för en tränare. Vissa åker hem men då kostar det mera. bättre att samla några och låta tränaren komma ut.

I Göteborg vet jag inga, kanske någon annan som vet?

Okej tacksam för svar. Tyvärr så kör inga fler där jag står eller runt om kring där, kan nog inte samla ihop några.

Någon som vet om det finns någon körtränare i Göteborg ?

Jag har betalat 100-400 kr, då har jag kört till en liten bit för komma till ett ridhus eller så har de kommit mig :)!

Mvh
Emma

Jag är utbildad körinstruktör och tar 300:- per 45 minuter. Jag åker ut till elever om man är minst 6 ekipage och lägger upp dagen med två lektioner var samt en timmes teorilektion i samband med lunchen.

Jag är utbildad körinstruktör och tar 300:- per 45 minuter. Jag åker ut till elever om man är minst 6 ekipage och lägger upp dagen med två lektioner var samt en timmes teorilektion i samband med lunchen.

Okej, svårt att få ihop 6 ekipage bara. Och småland ligger en bit bort :smirk: Men 300 kr lätt inte så farligt.

Vad bra att få höra lite om hur mycket andra tar.
Tycker det är svårt med prissättning:confused:
Själv tar jag 900 för fem ggr, /180kr per gång. för nybörjarkurser och då åker jag ut på plats och har några av mina ponny med. (vill gärna ha med hästar jag känner till nybörjar kuskar) Har då ett minimum på tio anmälda uppdelat på två grupper.

Då tar jag inte för mycket väl, Är också utbildad instruktör. ditt lät mer rimligt man har ju faktiskt en hel del utgifter också... dags för höjning kanske:angel:

Jag tycker att jag egentligen tar för lite med tanke på hur mycket pengar jag själv lagt ner på min utbildning. Parallellt så utbildar jag mig inom ridning (akademiskt) och betalar då mellan 500-1000:-för en lektion på 30 min.

Höj statusen på körlektioner och höj priset, tycker jag!

Okej, svårt att få ihop 6 ekipage bara. Och småland ligger en bit bort :smirk: Men 300 kr lätt inte så farligt.

Jag är också intresserad av att få tag på en tränare runt Göteborg då min shettis behöver slipas hon med så då kanske man kunde dra ihop 2 ekipage iaf!:idea:

Kolla på kuskringen.nu -Tränare. Där kanske du kan hitta någon. Har du kollat med Körsällskapet Nordhalland? De håller till vid Tjolöholm.

Min tränare har tagit 100 kr (Jätte billigt!), men skall höja det nu, med all rätt.
Tränar ibland för en VM kusk, hon tar 250 för en timme. Då har vi varit 2 som har kört samtidigt.

Jag menar att med en lång och dyr utbildning så är det inte rätt att ta ut 100:- per timme som tydligen en del gör. Tar jag ut en rörmokare eller en eletriker som gör ett jobb åt mig (eller hovslagare) så tar de inte under 5-600:- per timme. Jag arbetar med att utbilda hästar och elever och betalar skatt och sociala avgifter. Jag måste ta betalt för min kunskap. Med höjda lektionspriser höjer man statusen. Naturligtvis ska det vara kvalitet och utbildade tränare/lärare/instruktörer. (om det inte vore för att det är status att tex rida för J.B..a hur skulle han då kunna ta 1000:- per timme?? Finns många fler exempel.

Mja, just ditt tänk att ett höjt lektionspris ger ökad status på körsporten håller jag inte med om, med jag håller absolut med om att man ska ta betalt tillräckligt för att täcka sina egna utgifter!

Men är man ny på körning kan det ju bli så att man drar sig för att anlita tränare om det är mycket dyrt.
En välkänd profil som ofta syns i media har lättare att ta ut ett högt lektionspris än en vars namn inte är bekant, eller hur? Dessutom så kanske inte alltid de skickligaste, mest kända och dyraste tränarna är de som ska träna hobby- eller nybörjarekipaget?

Det finns många som lägger ner mycket av sin fritid för att driva sporten framåt på olika sätt, utan att ta betalt, bara för att de är så engagerade.
Jag tror att det bästa sättet att öka statusen på körsporten är att synas mer i media samt att göra det tillgänglig för fler.
Bland det roligast jag vet är att ha nybörjare här hemma hos mig och ta med dom ut på en körtur och gärna låta dem hålla tömmarna själva en bit... både vuxna och barn, tjejer som killar, häpnar över känslan... styrkan, accelerationen, glädjen hos hästen!

Jo, lektionspriser... vi betalar 175:- per halvtimme + anläggningsavgift för C-tränare. Kan jämföras med hopptränare (C) 1 timma 150:- eller dressyrtränare (dressyrdommare) ½-timme för 100:-

:)

Jag var inne på tjölaholm där men hitta inget om körtränare:/

100 kr?? Det var väldigt billigt:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 600
Senast: Derivata
·
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur