warg
Trådstartare
Jag ser rätt ofta förfrågningar om tränare som kan komma hem till personen som vill träna. Min spontana tanke är att det blir jättesvårt att hitta en tränare som vill åka till ett ställe för att träna ett ekipage. Nästa tanke är att det, om det ändå funkar, blir väldigt dyrt. Men de flesta brukar få svar, både med förslag på tränare och även folk som erbjuder sig. Jag har tränat regelbundet i över 25 år och åker alltid till tränaren eller till ett ställe där tränaren har många elever efter varandra. Jag betalar normalt 500-750 ca för en lektion. Det bör ju som jag ser det bli ungefär det dubbla om tränaren dessutom åker till dig, för bara ett ekipage. Vad är er erfarenhet, finns det många tränare som åker hem till folk och tränar dem? Och är ryttarna beredda att betala vad det kostar? Jag är inte alls intresserad av att byta ut min tränare, men blir lite nyfiken! För mig tar det totalt någonstans mellan fyra och fem timmar att åka och träna inkl fix av häst och körning. Den tiden blir ju betydligt mindre för mig om tränaren åker hit, men för tränaren blir det ju galet ineffektivt tänker jag.