tränare i freestyle

cillaj

Trådstartare
Hej.
Är det någon som vet någon tränare i freestyle ridning i närheten av Lidköping:laugh:
Eller om det finns någon som kan och kan ge mej och hästen lite lektioner ;)
Är helt grön innom det området men det ser så himmla roligt ut och min häst är mycket skolad:)

Sv: tränare i freestyle

Det är en reining tränare du ska ha.. freestyle reining är ju bara maskerad varianten på det hela..=)

tack så mycket chex:) Då är det allså Reining jag ska lära mej först och sedan lära mej att rida hästen utan utrustning?:)

en mycket bra fråga!;) :D

Cillaj:
Det finns ju freestyle ridning (ridning utan utrustning) och sedan finns det inom westernridningen en gren som heter Freestyle reining. Men det är en helt annan grej. Man rider reining men gör sitt eget program (och vissa rider visserligen utan utrustning men det är ju valfritt).

Som jag förstår det är det freestyle ridning du vill lära dig och då platsar nog din fråga bättre under forumet "ridning".
Vi fjäskar lite med nån moderator så kan de nog flytta din tråd dit :)

Nethril. Ja det är inte så lätt att bena ut men jag har sett en tjej på youtube som heter Stacy Westfall hon är makalöst duktig:laugh: Hon tävlar i Freestyle ??

Stacy Westfall rider reining (bla) utan utrustning -så man kan nog säga att hon rider freestyle reining men inte tävlingsgrenen så att säga :-) Hon gör uppvisningar men har säkert ställt upp i freestyle reining med sitt shownummer några gånger.

Du kan ju träna reining parallellt med att du tränar på att rida utan utrusning, och sedan sätta ihop det när du blir tillräckligt duktig. Det finns inga tränare direkt som tränar den typen av reining just men om du lär dig rida reining från en duktig westerntränare och tränar typ NH för en sådan tränare så kommer du ju en bra bit på väg :laugh:

Stacy Westfall rider reining (bla) utan utrustning -så man kan nog säga att hon rider freestyle reining men inte tävlingsgrenen så att säga :-) Hon gör uppvisningar men har säkert ställt upp i freestyle reining med sitt shownummer några gånger.

Du kan ju träna reining parallellt med att du tränar på att rida utan utrusning, och sedan sätta ihop det när du blir tillräckligt duktig. Det finns inga tränare direkt som tränar den typen av reining just men om du lär dig rida reining från en duktig westerntränare och tränar typ NH för en sådan tränare så kommer du ju en bra bit på väg :laugh:

Tack så mycket:laugh:
Nu fick jag klarhet i det.Det är inte så lätt att veta vad alla grenar heter när man är ny i western ridningen har ridit engelsk ridning i ca 25 år,men har nu fått låna en bra häst att lära mej western på:laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30