• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jojjogalopp
  • Startdatum Startdatum
J

jojjogalopp

Nu har jag fått i tre olika allternativ av tre ägare ,alla tre har erbjudit mig att få träna hästen åt dem,

jag är ny inflyttad och har inte känt en enda häst mäniska här.

sen pratade jag med min häst gammla ägare och han bor tre mil i från mig,
och jag beretta lite gran vad jag har jobbat och hur länge att jag är född i trav stall fast inte i proffs,
'men amatör och dem sa det räcker för jag ska bara träna men nu e bara frågan vågar man det,
jag har saknat träningen men det innebär ju att jag är själv sambon e ej intresserad och jag har två hästar till

Jag har ju nästan glöt hur jag sätter på trav selen haha
ni anndra som tränar hemma åt en trav ägare har ni fått köpa utrustningen eller har ägaren stått för det.:confused:kramizz

Sv: träna

allt det här beror ju på hur ni tänkt lägga upp det. Om du är amatörtränare så måste du vara delägare i hästen först och främst om du ska få ha den på din träningslista. Sedan hur ni lägger upp det med utrustning beror väl lite på hur mkt ägarna betalar dig för att du ska träna hästen om de är en summa i månaden eller procent på inkörda pengar eller vad det nu är. Det får ni komma överens om tillsammans. Sätt er ned och skriv upp allt du behöver för att träna och vad de kostar så får ni göra upp en plan på vem som betalar vad eller vad som ingår i månadskostnaden. Vågar inte säga om man måste har något sorts tillstånd för att få ta betalt för att träna andras hästar..

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: cassiopeja
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan Har ett enormt dilemma. Jag och en vän hyr varsin islandshäst av en kvinna som har fött upp dessa, kvinnan har väldigt många...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 593
Senast: Chefen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar