Träna upp muskler på häst som varit skadad

LuckyMemory

Trådstartare
Är det någon som har något förslag på hur man bäst ska träna upp musklerna på vänster bak, efter att hästen har varit skadad i 3 år och inte viljat använda benet så mycket?
Hästen har haft en bäckenfraktur och inflammerad höftled som äntligen visade sig vara läkta vid veterinär besöket för två veckor. Hon fick behandlas i knät då det var överanstäng, eftersom hon har skruvat benet när hon har gått.
Veterinären sa att jag kan promenera med henne och till våren ska jag få börja rida henne i skritt.

Finns det några speciella saker jag kan öva på när jag är ute och leder henne?

Tacksam för svar

Sv: Träna upp muskler på häst som varit skadad

Det beror väl lite på vad hästen klarar av, men jag brukar gå rakt ut i skogen. Att snirkla bland träd är bra övningar som stärker ryggmuskulatur och ben.

Sv: Träna upp muskler på häst som varit skadad

Tack för tipset!
De två första veckorna har vi gått på platt grusväg. Igår gick vi upp och ner för en backe. Lucky fick stanna några gånger för att vila men annars gick det bra.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 971
Senast: Jamtland
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 927
Senast: Freazer
·
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
2 008
Senast: Bluefish
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 429
Senast: NovaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka