Träna på två klubbar

Nominous

Trådstartare
Hur funkar sånt?? Jag har två ryttarföreningar i min närhet med verkligen två helt olika inriktningar och olika anledningar till varför jag dras till dem.

Förening 1
+ Ligger endast 5km från mitt stall.
+ Mycket klubbtävlingar.
- Är mest inriktade på dressyr
- Typisk ridskolemiljö med all skitsnack och allt vad det innebär.
- Inga regelbundna träningar för privathästar, utan helgträningar lite titt som tätt. Om man vill träna en gång i veckan tex så blir det i ridskolegrupp med 10 pers totalt.
- Rätt dyrt att träna

Förening 2
+ Mest inriktad på hoppning och terräng
+ Ska bygga terrängbana i vår, den närmaste inom 10 mil och det är terräng/fälttävlan jag vill hålla på med.
+ Underbar miljö!! Alla är som en stor familj och det är verkligen trivsamt.
+ Är inte en ridskola utan förening med enbart privatryttare och träningar där efter.
+ Har veckoträningar med dressyr en gång i veckan och hoppning en gång i veckan. Små gruper med bara 5 ekipage i varje.
+ Gigantiskt ridhus.
+ Relativt billigt att träna.
- Ligger 4 mil bort
- Väldigt dåligt med klubtävlingar.

Hoppningen är det jag kommer hålla på med i huvudsak men vill ju såklart träna dressyr med. Men jag vet inte om jag ska träna dressyr på förening 1 som är mer inriktad på dressyr och slippa åka så långt de gångerna. Men då är frågan, får/kan man vara medlem på två föreningar samtidigt och träna på bägge? Hur går det när man börjar tävla? Lägger man licensen knyten till en förening då? Känns lite fult att träna tex dressyr för förening 1 men tävla för förening 2.

Jag vill träna på förening 2 men då blir det vääääldigt lite med klubbtävlingar - och det måste jag verkligen börja med då vi inte har nån tävlingsrutin varken jag eller häst.
Men samtidigt vill jag helst inte träna på förening 1 då de har för lite möjligheter som passar oss.

Hur hade ni lös det? Hur tänker ni i sådana här situationer??:) Vilken förening hade ni valt? Skita i förening 1 och börja tävla lokalt direkt?? :o

Sv: Träna på två klubbar

Jag hade tränat på båda klubbarna men valt att ha licensen genom den klubben som jag gillade mest. Vet av erfarenhet att det går alldeles utmärkt eftersom jag själv är medlem i två klubbar. :D

Är det en bra klubb sp behöver du inte känna dig elak för att du tävlar för ena klubben men tränar på någon annan. Där jag rider kommer alla från olika klubbar och det är ingen som bryr sig.

Jag hade tränat på båda klubbarna men valt att ha licensen genom den klubben som jag gillade mest. Vet av erfarenhet att det går alldeles utmärkt eftersom jag själv är medlem i två klubbar. :D

Ja jag vill ju ha licensen på den klubb jag gillar mest, men den klubben har ju nästan aldrig några klubbtävlingar. Dumt!!! Fast klubbtävlingar kan man väl kanske tävla på bägge man är medlem på? Eller??? Så sen när jag löser licens så kan jag ju ändå åka lokalt vart som helst i närheten.. Eller har jag missförstått det?

Är det en bra klubb sp behöver du inte känna dig elak för att du tävlar för ena klubben men tränar på någon annan. Där jag rider kommer alla från olika klubbar och det är ingen som bryr sig.

Ja de borde kanske vara så :p
Jag vet iafl att klubb 1 som är lite halvsådär stämning på kommer bry sig väldigt mycket!!

Ja jag vill ju ha licensen på den klubb jag gillar mest, men den klubben har ju nästan aldrig några klubbtävlingar. Dumt!!! Fast klubbtävlingar kan man väl kanske tävla på bägge man är medlem på? Eller??? Så sen när jag löser licens så kan jag ju ändå åka lokalt vart som helst i närheten.. Eller har jag missförstått det?

Du behöver väl inte ha licens för att tävla klubbtävling, bara vara medlem? Vilken klubb du tävlar för (dvs. har löst licens på) spelar ju mindre roll egentligen. :)

Lös licens genom den ena, den du gillar bäst, men var medlem i båda. När jag tävlade så tävlade jag för en klubb, var även medlem själv i en annan eftersom det var där jag tränade och var genom familjen även medlem i en tredje. :D Anledningen till det var att jag verkligen ville tävla för min "moderklubb", men de hade inga vettiga träningar.

Du behöver väl inte ha licens för att tävla klubbtävling, bara vara medlem? Vilken klubb du tävlar för (dvs. har löst licens på) spelar ju mindre roll egentligen. :)

Nä alltså jag vill ju vara medlem på klubb 1 för att kunna träna dressyr där och även vara med på deras klubbtävlingar då klubb 2 inte har så många tävlingar, kanske 2 per år och de är för lite tycker jag.
Men om jag skaffar licens sen så känns det lite konstigt att tävla förklubb 2 om jag tävlar en massa på klubb 1 innan. :p Men det kanske inte är så konstigt som jag fått för mig. :)

Lös licens genom den ena, den du gillar bäst, men var medlem i båda. När jag tävlade så tävlade jag för en klubb, var även medlem själv i en annan eftersom det var där jag tränade och var genom familjen även medlem i en tredje. :D Anledningen till det var att jag verkligen ville tävla för min "moderklubb", men de hade inga vettiga träningar.

Ja det blir nog så att jag blir medlem på bägge så har jag fler möjligheter. :)

Liknande trådar

Träning Hej! Har ett 12 årigt irländskt sto som jag haft i snart tre år. I regel så tränar jag henne var annan dag. (Har två småbarn så har...
2
Svar
39
· Visningar
4 633
Senast: Waco
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka