S
Sara87
nu är det ju såhär att jag har ett travarsto hemma (5år)som inte fattar att hon ska bli frisk efter att ha fått starkaste penicillinet som finns!
så nu ska hon vila tre veckor till inna nästa blodprov.
Nu under tiden tänlkte jag träna lite ledarskap på henne för att visa vem det är som eg bestämmer. här är vad hon gör nu:
*går över en när man leder henne, alltså jag stannar o hon går på.
*skitsur inne, kan inte gå in i boxen utan att det ser ut som hon ska bita huvudet av mig. (jag vet att detta antagligen är för att hon försvarar maten, men ärligt, jag ska ju kunna kela på henne för det.Och ta maten om så JAG vill)
*Sur vid sadling/selning.
*Istadig. Mycket. Både vid ridning o körning.
jag ska göra en liten korall med hjälp av eltråd och stolpar. Nu till frågan.
Hur lär(?) jag henne det där med att följa efter och backa och allt det där? jag har verkligen noll koll inom NH så nu vill jag ha lite ProffsBuke hjälp!
så nu ska hon vila tre veckor till inna nästa blodprov.
Nu under tiden tänlkte jag träna lite ledarskap på henne för att visa vem det är som eg bestämmer. här är vad hon gör nu:
*går över en när man leder henne, alltså jag stannar o hon går på.
*skitsur inne, kan inte gå in i boxen utan att det ser ut som hon ska bita huvudet av mig. (jag vet att detta antagligen är för att hon försvarar maten, men ärligt, jag ska ju kunna kela på henne för det.Och ta maten om så JAG vill)
*Sur vid sadling/selning.
*Istadig. Mycket. Både vid ridning o körning.
jag ska göra en liten korall med hjälp av eltråd och stolpar. Nu till frågan.
Hur lär(?) jag henne det där med att följa efter och backa och allt det där? jag har verkligen noll koll inom NH så nu vill jag ha lite ProffsBuke hjälp!