Lejonelle
Trådstartare
Min omplacering har levt länge på hundhem och är en liten utmaning Han har blivit "institutionaliserad", ger upp fort och är ovan vid hela systemet att "människan är ute efter något, gör man rätt blir det godis". Därav följer att han inte provar olika saker för att se vad det leder till (så att man kan förstärka försök i rätt riktning). Istället blir han hjälplös och verkar uppfatta det som omöjligt att påverka sin situation.
Några tips på hur jag kan förbättra detta? Hittills jobbar jag med mycket enkla övningar och problemlösningsuppgifter (typ köttbulle i äggkartong) och han blir mycket nöjd när han lyckas lösa dessa.
Till bilden hör att han är vek och har ännu inte "blommat ut" i nya familjen, det går alltså inte att leka med leksaker, kampa eller andra roliga saker för att stärka samspelet. Han ger artigt upp leksaken direkt jag visar intresse för den.
/Lejonelle
Några tips på hur jag kan förbättra detta? Hittills jobbar jag med mycket enkla övningar och problemlösningsuppgifter (typ köttbulle i äggkartong) och han blir mycket nöjd när han lyckas lösa dessa.
Till bilden hör att han är vek och har ännu inte "blommat ut" i nya familjen, det går alltså inte att leka med leksaker, kampa eller andra roliga saker för att stärka samspelet. Han ger artigt upp leksaken direkt jag visar intresse för den.
/Lejonelle