Träna - hur ofta?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
E

Expensive_Hobby

Hur ofta rider du för instruktör? Vilken utbildning/nivå har instruktören (om du vet det). Skulle du vilja träna oftare?

Har du en plan för din ridning? Veckoplanering? Månadsplanering? Årsplanering?

Sv: Träna - hur ofta?

Var tredje vecka ca.
Svårt att säga men jämfört med traditionell är det väl B tränar nivå möjligen A tränare
Eg tror jag att det är precis lagon för mig att ta det var tredje vecka. Då tränar vi på "läxan" till nästa gång i lagom takt.
Ja jag har vecko/månad och årsplanering

Tränar en gång i månaden. Har ingen plan för min ridning, utom att det ska vara kul! ...och att vi ska bli bättre, förstårr! Men ingen speciell planering. Försöker rida omväxlande, olika vägar, olika platser, olika övningar.

Minst 1 gång i månaden rider jag för en bra instruktör. Planeringen är på dryga året....men reviderar någon gång om året när oförutsedda saker sker m.m.

Jag rider i nuläget för en tränare som bor på gården där jag hyr in min häst, det trivs jag jättebra med, vi förstår varandra och hennes träningar ger mig verkligen mycket att tänka på vilket leder till framgång. Nästa vecka börjar även träningar för en käns tränare inom trail som jag ska träna för 2 grr/månad.

Mina planeringar/mål för varje vecka är att öva på det som vi lärt oss på träningarna, och att ha kul med min häst!

Jag rider för instruktör när jag känner att det behövs, kanske ca. 1 gång i månaden, kan bli fler också.
Hmm...utbildning/nivå på tränare? Har inte en aning faktiskt vad han räknas som men är sveriges bästa cuttingryttare i alla fall,,,om jag skriver P.L så vet ni nog.
Jag är ganska nöjd faktiskt med antal träningar. Känns bra och ta det när man har fastnat.
Någon plan har jag väl inte så tillvida att jag följer något strikt men detta året är det första jag tävlar så målet är väl att förbättra oss och komma ut så mycket som möjligt.

Jag tränar för instruktör ca varannan vecka (ibland blir det var tredje om det inte passar för mig eller instruktören). Hon har ingen officiell tränarutbildning, men jag tycker att hon är väldigt bra!

Jag skulle inte vilja träna oftare, då hinner jag inte öva tillräckligt på 'läxan'. Och dessutom kostar det ju en del...

Jag gör ingen direkt planering, har mer vaga mål som att vara 'tillräckligt bra' till ngn tävling eller clinic som jag vill vara med på :angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.