Träna halt häst??

I

IslaBonita

Nu blev det ingen igångsättning för min hästs del... Men efter flera veckors sommarvila behöver vi verkligen komma igång med NÅGOT! Har testat lite olika klickerövningar, undrar om det är någon som har lite fler tips att komma med? Gärna saker man kan ha användning av när man kommer igång och rider igen!

Sv: Träna halt häst??

Funkar om ett tag, just nu är det mera stilla övningar jag letar efter! :).

Med klickern kan du träna massor med target-övningar: sätt mulen på- sätt hoven på- sätt rumpan emot- osv, man kan ha en frisbee eller musmatta eller nått. Sedan kan man sätta musmattan på olika ställen så det blir "mulen på krubban" "hoven i hinken":p "rumpan mot saltstenen"

Se till att först lära in skillnaden om du vill att det ska vara mulen eller hoven som ska röra target, sedan kan man sätta kommandon på var, typ "mulen på krubban" och tillslut kan man kunna ta bort target och den ska sätta mulen på krubban på kommando.

Där har du nog att göra ett par månader kan jag tro :idea:

Sedan får du filma och visa oss vad ni lärt er :idea::love:

Oh, där har jag nog att göra, ja! Helt klart intressant!!! :)

Nu blev det ingen igångsättning för min hästs del... Men efter flera veckors sommarvila behöver vi verkligen komma igång med NÅGOT! Har testat lite olika klickerövningar, undrar om det är någon som har lite fler tips att komma med? Gärna saker man kan ha användning av när man kommer igång och rider igen!

vet inte hur halt din häst är, men i de flesta fall kan de ju röra sig lite grand.

som skuggi skriver - targeting
snurra runt
apport
plocka upp spöt
skaka på huvudet
stå still vid uppsittning
färgdiskriminerning

ja egentligen sätter bara fantasin gränser :)

en film där jag tränar snurra med min kuse. numer befäst och klart så jag borde ut o filma igen :) där kan du iaf se något hur delmålen ser ut för beteendet. färdigt står jag bara still och ger kommandot.
http://www.youtube.com/watch?v=olsis2Nn6Qs

Senast ändrad:

Nu är det redan bättre,men klickerträning låter ju absolut intressant!!!Kikade på filmen, hojta gärna när det slutliga resultatet är filmat också!! Har klickererfarenhet från hund själv så detta ska jag nog reda ut:):)

Liknande trådar

Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Marvin
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Nevermind
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka