Träna före vaccination?

Arwyn

Trådstartare
I morgon ska min häst vaccas, och jag vet ju att man bör ta det lite lugnt några dagar efter vaccination, men hur är det, kan jag rida på som vanligt i morgon, innan sprutan? Han är iofs precis igångsatt efter skada, så han går ju inte jätteehårt ändå, har precis börjat galoppera så smått...

Sv: Träna före vaccination?

Har enbart hört att man ska ta det lugnt efter att hästen fått sprutan, men jag ser inte något hinder att rida på som vanligt innan sprutan. Dock så ska hästen inte komma direkt från träningen och hästen är uppe i varv när den ska sprutas, framförallt inte om hästen är spruträdd eller lätt blir lite stressad i sådanna situationer.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama