Trampdynor och glassplitter...

G

Generalen

Hur lätt går glas igenom en trampdyna egentligen?

När jag tar med min egna voffsa, en shih tzutik modell mindre, till stan då vågar jag inte släppa ner henne på många ställen, eftersom jag är rädd för att hon ska få glassplitter i tassarna.
Ska in till stan imorgon med henne, träffa en kompis och hennes
hund och är det varmt nog tänkte vi ta en fika på en uteservering, så det var därför jag kom att tänka på det.

Hur gör ni som bor i stan när ni går ut med era hundar? Och nu menar jag väldigt centralt, inga parker eller så.
Vad är värst, större eller mindre glasbitar?
Funderar allvarligt på att skaffa ett set skor till henne :crazy: hur löjligt det än ser ut.
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Jo det är hemskt... Har oxå funderat över det...
Jag går och stirrar på marken hela tiden... det är min lösning:angel: :idea:
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

:rofl: jo, men det kan ju se rätt konstigt ut... och vad gör du om du ser glas? Upp i famnen, ner, upp i famnen efter två meter igen, ner igen osv :D
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

man får ju hålla koll vart man går, ligger det glas nånstans så går man på sidan av det. lite svårt att lyfta upp en hund av modell större :p
tjockt glas, ex bilruta, är mindre vasst tror jag och tunnt glas, ex fönster ska man akta sig för.

min hund (eng springer spaniel) har råkat gå i glas (glasflaskor) nån gång när man inte varit uppmärksam nog, lyckligtvis har han aldrig gjort sig illa.
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

He he... :D ser nog lite konstigt ut när man kryssar fram och tillbaka från trottoar till trottoar. Helt plötsligt måste man ju ibland också rycka i hunden för att han inte ska gå i det. Stackars liten, fattar ju inget...:(

Jävligt förbannad blir jag för det ligger verkligen glas överallt här. Det är folk som krossar ölflaskor när de är ute och festar. Så sjukt onödigt:mad:
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

vet hur de känns...men jag menar, hur kul tror dom det är när man går på borar :eek: Och det är fullt med glas. man vill ju inte gärna gå ut i vägen heller o bli påkörd :crazy:
håller tummara nå fort man ser glas lite för sent ...
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Ja det är bara att hålla andan om man upptäcker att man har missat.
Min klumpeduns är inget som man slänger över axeln precis.:D
Har faktiskt haft skofunderingar precis som TS men det skulle husse ALDRIG gå med på.:angel: :crazy:
Så jag får fortsätta att stirra i gatan....
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

*kl*

Ja, igår var vi i stan iaf och nog faan blir det skor på nästa gång! :crazy: :mad: tyckte mig se glas överallt, som jag inte ville att min lilla flicka ens skulle komma i närheten av... skulle aldrig förlåta mig själv om hon gör sig illa. Så ja, i famnen var hon mest hela tiden. Det värsta med det är väl att folk ser en som en sån där blåst tjej som skaffat liten hund för att det är snyggt och som inte vet om att den har fyra egna ben att gå med :angel:

Vill ha ett set neutrala skor, inte såna där i svart/vitt som ser ut som lack och med små stenar på och grejer *urk* så det blir nästa projekt till lilltjejens garderob! ;)
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

det finns "skor" som bara är som en liten gummipåse av starkt gummi(ca ½cm tjocka) som sitter fast med ett resår. ungefär som sådanadär tossor man har på sina skor på sjukhus :p

mycket praktiskt, billigt, säkert och ser inte ett dugg dumt ut.
dessutom så tycker hundarna inte att det är obekvämt att gå i då de inte är "formade" som hemska gympaskor eller något, de är bara runda och så stora så att tassen får plats.
(jag testade sådana på min cocker, hon gick konstigt en stund men sprang sedan runt helt oberört.)

har sett att det finns att köpa i större hundaffärer i grönt, blått, svart och grått.
 
Senast ändrad:
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Nu hade vi en rätt stor hund (schäfer) med rätt hårda trampdynor, men problemet är ju ändå detsamma. Han klev i glas ett antal gånger, men skar sig bara en gång. Att få en glasbit på själva trampdynan är nog inte lika illa som att få in den emellan trampdynorna, då kan den nog göra mer skada. Den glasbit vår hund skar sig på var en "halv flaskbotten" eller hur man nu ska beskriva det, en böjd glasbit som stack upp och var väldigt vass. Dessutom drog han i kopplet samtidigt, så kraften på trampdynan var extra stor.

Det allra enklaste vore ju helt enkelt om folk kunde ge FAN i att slänga glas och skräp överallt... *suckar*
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Jo, man skulle ju kunna hoppas på det, men det lär inte hända :angel: :crazy:
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

det finns "skor" som bara är som en liten gummipåse av starkt gummi(ca ½cm tjocka) som sitter fast med ett resår. ungefär som sådanadär tossor man har på sina skor på sjukhus :p

mycket praktiskt, billigt, säkert och ser inte ett dugg dumt ut.
dessutom så tycker hundarna inte att det är obekvämt att gå i då de inte är "formade" som hemska gympaskor eller något, de är bara runda och så stora så att tassen får plats.
(jag testade sådana på min cocker, hon gick konstigt en stund men sprang sedan runt helt oberört.)

har sett att det finns att köpa i större hundaffärer i grönt, blått, svart och grått.
Du kan inte kolla märke och vars det går att få tag i? kanske PM om du inte vill lägga ut det här? vore underbart att ha sådana när man är på resa...
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

sånna har mamma köpt.. en iaf...hennes Hane hade ont i tassen förmodligen av glas.. nu har han en så där sko.. det funkar bra för det kommer inte in nå smuts i det såret som nu är.. han går helt normalt i den.. men har sparkade å sprattlade lite först sen vande han sig.
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Men var dum jag är, tror jag vet vad det är för skor du menar? När en av våra pointrar, numera bortgiven, skadade tassen fick vi dra på och av en sån sko på honom varje gång han skulle ut! :p
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Jag bor i stan å har tre vilddjur :rofl:

Jag har aldrig varit m om att dom gjort sig illa på glas... Det händer att dom traskar i det ibland när jag varit ouppmärksam men så länge dom bara går på det så e d nog ganska lugnt... Värre om man börjar dra i kopplet lr att det blir någon "rivstart" mm, då kan det nog sätta sig ganska bra under tassarna....
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

jag tycker det verkar som om hundtassar är väldigt härdiga mot glassplitter. mina har aldrig skurit sig på glas trots att de trampat i det massor av gånger. men som någon skrev, huden mellan tårna är nog ganska ömtålig.
 
Sv: Trampdynor och glassplitter...

Kanske bara jag som är överbeskyddande :angel: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp