Tråkigt med boxvila

staaria_

Trådstartare
Hejsan!
Min pålla är halt och har blbit ordinerad boxvila...
Hon verkar ha tråkigt och har börjat gnaga lite på väggarna.
Ngn som har ett tips...?

Sv: Tråkigt med boxvila

Mer hö!
Gav jag min pålle när han fick stå i box i 4 veckor.
Det blev väldigt fina mönster på väggarna till slut.. :crazy:
Så vi gav honom mer hö, i små portioner under hela dagen, så han höll sej sysselsatt hela tiden!
Lycka till.. :)

ha en höpåse alt. hönät med halm!
aNNars kanske du kan göra en fålla? Ute. i samma storlek som boxen?! Eller hoppar den över då?

Senast ändrad av en moderator:

häng upp kålrötter i snören,kul att fånga o gnaga på.
mvhR

Jag håller med Asterix. Skaffa ett hönät med halm i.
Perfekt sysselsättning.

ställ pållen ute om dagarna i en liten ruta bredvid de andra hästarna. de behöver mental stimulans och det får de inte inomhus.

:idea: om du är jätte rädd för bitmärken i boxen så kan du pensla på hovfett lr trätjära då biter den inte längre och det skadar varken trät lr hästen.. men då får ju din häst ännu mindre att göra..

:idea: gö ett hål i en boll (lr köp en sån där hästleksak) och häng upp den i taket å så penslar du honung på den.. sprider ut höet i hela boxen, häng upp kolrötter .. köp hönät..(lånar tips)

Ja, fålla skulle vara ett bra alternativ... Men just nu är det snöslask=styltor och dessutom skrapar hon i maken för att komma åt gräset... Inte det bästa kanske..
Tack för alla andra tips! Kan testa att hänga upp morötter i taket!
Vi har henne inackordead på en ridskola med privathästar, och det är rätt långt dit så det där med hö:et blir svårt! Får testa att ge henne lite mera får vi se om hon slutar bita på väggen :crazy: :smirk:

Äppelbitar i en upphängd vattenhink. Ska man dricka upp allt, plocka försiktigt eller dyka brutalt efter bitarna :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: Luff
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama