Tråkig ton och pesonangrepp istället för att diskutera sakfrågan

Sv: Tråkig ton och pesonangrepp istället för att diskutera sakfrågan

Kan bara svara för mig själv givetvis :meh:

Rolle
IpL

När man har flera smileys så är det oftast inte på allvar...;):D:meh:

Rolle
IpL

Om man ska vara petig är det där med härskarteknik. Säga något som inte är direkt snällt, slänga in en smiley och sen avfärda det med att man bara skojade. Om personen då inte släpper så har personen ingen humor/övertolkar/etc.

På så sätt kan man säga en hel massa utan att behöva stå till svars för det, och personen/personerna som hamnar i skottlinjen fråntas all möjlighet att reagera/ivända, för då vrids "skulden" över till dem.

Som sagt, härskarteknik direkt ur grundkursen det där också, oavsett om det var menat så eller ej.

Om man ska vara petig är det där med härskarteknik. Säga något som inte är direkt snällt, slänga in en smiley och sen avfärda det med att man bara skojade. Om personen då inte släpper så har personen ingen humor/övertolkar/etc.

På så sätt kan man säga en hel massa utan att behöva stå till svars för det, och personen/personerna som hamnar i skottlinjen fråntas all möjlighet att reagera/ivända, för då vrids "skulden" över till dem.

Som sagt, härskarteknik direkt ur grundkursen det där också, oavsett om det var menat så eller ej.

Precis :D:D:D (ironiskt angående antalet smileys)

*kl*

Varför ens tillåta alla dessa dubbelnick? På de flesta andra forum jag är aktiv är det förbjudet och blir man påkommen blir man spärrad direkt. Tycker det är ett jäkla otyg bara.

Det enda sättet att kommunicera ton är med smileys om man sen respekterar det eller inte har ju inte med tekniken att göra, utan hur tekniken används.

Jag tror gott om människan till den själv bevisar motsatsen, nu vågar jag ju inte använda smiley då det kan misstolkas...;) Tog ändå chansen :D

Rolle
Som menar det:)

Det enda sättet att kommunicera ton är med smileys om man sen respekterar det eller inte har ju inte med tekniken att göra, utan hur tekniken används.

Jag tror gott om människan till den själv bevisar motsatsen, nu vågar jag ju inte använda smiley då det kan misstolkas...;) Tog ändå chansen :D

Rolle
Som menar det:)

Och där bekräftade du hela min poäng ;)

Hänger inte med riktigt, kan du förklara?

Rolle

Personligen tycker jag att det är bra att tillåta dubbelnickande i fall där man vill skriva något känsligt och kanske inte är så anonym i sitt vanliga nick.

Ja och dessutom brukar ju dubbelnicket i svåra frågor skriva att det är ett dubbelnick. Dubbelnick i bedrägligt syfte brukar ju inte direkt basuneras ut annars.

Men varför är det fel att tipsa om ett prisvärt täcke tänker jag? Är det fel att visa boxgrannen sin fynd och diskutera funktion också? Och om det är så hemskt här så du skapar ett nytt nick för att gnälla varför i hela friden är du då kvar?

TS är sur för att en trådstart om en förening/samling av människor som anonymt svartlistar tränare etc inte fick vara kvar, troligen med hänsyn till reklam.

Och har inte riktigt förstått forumreglerna som det verkar.

Det säger så mycket mer om moderatorernas etik och moral.

Man ser hellre på person, address o dylikt än innehållet i sakfrågan. Tydligt är att man släpper personangrepp och förtal men raderar frågeställningar om arbetsmiljöproblem. Istället för att svara på varför man raderar en tråd med en så dålig motiveringen att det rör sig om reklam så väljer man att vända sig mot person samtidigt som man släper igenom trådar om Börjes och Ullared.

/ Gammal

Ja är det inte bra när moderatorerna lätt kan avslöja fejkade medhåll? Det blir bättre diskussioner när folk avlöjas med fingrarna i syltburken så att säga så man slipper ta exakt samma frågor en gång till med samam person?

Sakfrågan här gäller ju till stor del etik. Er det etiskt riktigt att bekämpa folk som bryter mot reglerna genom att själv göra det? Är det lämpliga personer över huvudtaget att driva den typen av frågor? Kan man lita på att de bakom den anonyma epostadressen är seriösa när de ger ett så oseriöst intryck?

Hänger inte med riktigt, kan du förklara?

Rolle

Bowmans passion i livet är att driva arbetsmiljöfrågor och vitlönfrågor till den grad att h*n postar en propagandatråd/reklamtråd för ett anonymt nätverk som döljer sig bakom en anonym e-postadress och blir sur när tråden tas bort, troligen för att den är solklar reklam. Än surare miner blir det när folk inte helhjärtat köper det anonyma svartlistningsnätverket och påpekar risken för övertramp när insyn helt saknas. Hur ska en arbetsgivare kunna försvara sig mot den här typen av svartlistning?

Nu kommer "Gammal" med i leken och drar exakt samma argument med snarlika formuleringar och likartad stil och Tifo bekräftar vad flera redan insett och påpekat att gammal är Bowman nr 2 ( eller vad det nu är förmordnngstal).

Glöm inte Bowmans ett år gamla, lååånga tråd härinne där han krävde att Gunnar skulle instifta en bukepolicy mot svartjobb. Ämnet känns rätt genomtröskat. Gunnar svarade då, det verkade inte räcka.

Å andra sidan ska kanske inte denna tråd tjäna som att göra det den avser hävda emot, dvs att angripa specifika personer med situationer som hände för x tid sen i sig. bara en tanke.....

Å andra sidan ska kanske inte denna tråd tjäna som att göra det den avser hävda emot, dvs att angripa specifika personer med situationer som hände för x tid sen i sig. bara en tanke.....

Vill inte lägga mig i egentligen...men tänkte precis samma sak!

Det finns olika sätt att diskutera på Buke. Vissa sätt är mer påfrestande för moderatorerna än andra. Att ta upp i princip samma ämne två gånger som en klagotråd på Om Bukefalos är ett av de mer tröttande sätten. I synnerhet om man, under annat nick, samtidigt kör en klagotråd om ämnet på en annan del av forumet.

vet inte riktigt vad det har att göra med i sammanhanget iof, utifrån det jag reflekterade över?

Fast orsaken till trådstarten här är ju alldeles färsk.

Liknande trådar

Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
88 752
Senast: Wingates
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama