Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Görel skrev:Det låter som dåligt omdöme av skribenten
Däremot vet jag flera framstående ryttare som hävdar att trakhenare generellt inte är samarbetsvilliga. Har bl a en artikel i en gammal Hästen där Jana Wannius uttalar sig om hur han undviker rasen.
Mitt stos morfar är polsk trakhenare
malinsky skrev:"Själv var jag skötare åt en trakehnare i sex år och om någonting skall sägas om den hästen så var det busig och stark. Han älskade att leka och han kunde ta "tungviktare" på ryggen som andra halvblod inte orkade ta. Han var lika bra i dressyr, hoppning som terräng och en mycket snäll nybörjarhäst. Dock kunde hans steg varit bättre och han var väldigt stel speciellt i vänster sida."
malinsky skrev:Nej, nu trodde jag ju inte det.. (om det var riktat till mig) men tycker att det var ganska oproffsigt skrivet. Kanske någon annan som läser tror att det är rastypiskt??
malinsky skrev:By the way: Kul att läsa att du har bra erfarenheter av rasen!! Det ska bli spännande om det blir ngn betäckning och föl också för den delen...
malinsky skrev:By the way: Kul att läsa att du har bra erfarenheter av rasen!!
Jfrelin Bilder finns [URL=http://community.webshots.com/user/jfrelin skrev:här[/URL]
Har också hört samma sak från rutinerade, erfarna ryttare... Men det är en del år tillbaka i tiden. De kanske är bättre nu?Görel skrev:Däremot vet jag flera framstående ryttare som hävdar att trakhenare generellt inte är samarbetsvilliga. Har bl a en artikel i en gammal Hästen där Jana Wannius uttalar sig om hur han undviker rasen.