Trakealhypoplasi?

K

Krumelux

Är lite nojjig över att det ska vara något fel på min lilla vovve, en 5-månaders parson. Det händer att han liksom hostar och kräks (utan att det kommer upp ngt) när han anstänger sig. Har läst lite om trakealhypoplasi på nätet (det lilla jag hittar). Funderar på om det kan vara något sånt? Nån som har erfarenhet från något liknande?

Sv: Trakealhypoplasi?

Jag har för mig att det var en artikel om det i Hundsport för
en tid sedan. Artiklen var skriven av Berit Wallin Håkansson på
Strömsholms Djursjukhus.

Okej, får se om jag kan hitta den då! Ingen annan som har nån bra idé på varför han hostar som han gör?

Jag skulle helt klart boka en veterinärtid. Vi på forumet kan bara
spekulera i vad det kan vara. Det är bäst att en veterinär får
undersöka hunden.

I nuläget känns det inte som det är så farligt att jag behöver gå till vet. Är ju inget han lider av och det händer inte speciellt ofta. Är nog mest jag som är nojjig. Men man kan ju ringa och se vad dom säger...

Fundera även på om det kan vara en halsinfektion, då det inte är ovanligt på hundar. Be en veterinär kika ner i halsen ordentligt (behövs oftast lugnande för att kunna se ordentligt).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 867
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka